• antonanton

    Studentpresent?

    Frågan har säkert ställts många gånger här men jag ställer den igen.
    Vad är en bra studentpresent?
    Det är min son på 19 som tar studenten om ett par veckor. Jag vill inte ge honom pengar utan något som han kommer komma ihåg och ha kvar länge. 
    Lite om honom ... Han tycker inte om smycken eller klockor. Han kommer antagligen bo hemma ytterligare något eller några år. Han har inga direkta intressen. Är mest ute med kompisar på fest numera. Spelar fotboll. Har körkort och bil. 
    Tacksam för tips! Glad

  • Svar på tråden Studentpresent?
  • Gameofthrones

    Fina, dyra fotbollsskor. 

    Autograf av en fotbollsspelare?-fixa videosnutt med hälsning? 

    Bungyjump?

    Paddla kanot om din son tycker om naturlivet?

    Snygga bilfälgar? 

    Varför inte köpa en resa? 

  • Anonym (Eva)

    En bra studentpresent och något som man har kvar och minns är inte alltid kompatibelt. Pengar kommer vara uppskattat här och nu, men knappast något som han har kvar i vuxen ålder och minns....

    Saker till hemmet, såsom grejer till köket, en tomt, är klassiker, men det är ju inte dugg säkert att det är i närheten av uppskattat här och nu.

    En kikare, kamera, klocka, telefon kan vara uppskattat eller falla helt platt. En Tv, iPad eller en upplevelse.

    En elcykel kan vara något om han ska plugga till hösten.... Eller ett gymkort....

  • Anonym (Levis)

    En upplevelse som att flyga småflyg, hoppa fallskärm eller köra sportbil kanske? Eller en resa tillsammans med dig eller hela familjen låter fint som någon nämnde här ovan. Det finns exempelvis cykelresor i Nepal och dylikt som kan vara kul om han gillar träning eller en resa som innehåller att se någon speciell fotbollsmatch.  


    Själv fick jag ett fysiskt fotoalbum med massa foton på mig från födseln till några veckor innan min student. Det uppskattade jag. 

    Namnge en stjärna efter honom. Eller en sån stjärntavla som visar stjärnhimlen hans födelsedag/studentdagen/annan väl vald dag. 


     

Svar på tråden Studentpresent?