• Sat 4 Jun 2022 08:46
    1259 visningar
    1 svar
    1
    1259

    Få tillbaka ett inlämnat paket

    Hej!


     


    Så jag har ett litet problem.


    Jag sålde en telefon via facebook marketplace igår och lämnade in den till posten. Personen som jag sålde den till visade sig vara en bluff som utgav sig för att vara någon annan och vägrade ge mig mina pengar.


    Jag har besökt utlämningsstället men de kan såklart inte hjälpa mig.


    Jag har kontaktat postnord men eftersom det är helg så svarar dem inte.


    Jag har alla kvitton på att det är jag som köpt frakten och även inlämningskvittot.


     


    Ni kanske inte har varit med om något liknande men hur agerar man i en sådan situation? Kommer jag få tillbaka paketet?


  • Svar på tråden Få tillbaka ett inlämnat paket
  • Anonym (X)
    Sat 4 Jun 2022 09:03
    #1
    annie556ho skrev 2022-06-04 08:46:06 följande:
    Få tillbaka ett inlämnat paket

    Hej!


     


    Så jag har ett litet problem.


    Jag sålde en telefon via facebook marketplace igår och lämnade in den till posten. Personen som jag sålde den till visade sig vara en bluff som utgav sig för att vara någon annan och vägrade ge mig mina pengar.


    Jag har besökt utlämningsstället men de kan såklart inte hjälpa mig.


    Jag har kontaktat postnord men eftersom det är helg så svarar dem inte.


    Jag har alla kvitton på att det är jag som köpt frakten och även inlämningskvittot.


     


    Ni kanske inte har varit med om något liknande men hur agerar man i en sådan situation? Kommer jag få tillbaka paketet?


    Varför skulle du få tillbaka paketet?

    Varför skickar man något innan man fått betalt? Skulle aldrig sälja något på de premisserna. Jag kan faktiskt förstå de som luras, eftersom så många är så naiva och lättlurade. Enkla pengar. 


    De flesta svindlerier, bluffar osv hade kunnat undvikas om folk inte var så dumma och naiva. 

Svar på tråden Få tillbaka ett inlämnat paket