Anonym (Hanni) skrev 2022-06-04 09:39:17 följande:
Jag har pratat med olika handläggare, verkar som denna blankett kostar pegnr och jag bollas bara, frågade även läkaren och han ville veta vad det är exakt som af vill ha. Jag måste stå på mig mer, inte ge upp. Jag kan som sagt inte ta vilket jobb som helst och behöver kodas hos af så slipper jag all denna stress. Tack så mycket Anonym S!
Det finns ingen blankett som DU ska behöva betala för! Det finns inte på kartan öht! Du måste ha missförstått den biten faktiskt för så går det inte till bland myndigheter.
Precis, stå på dig. Var beredd på att lägga minst en hel fm på att hamna rätt, de kommer garanterat bolla dig vidare hit och dit. Bäst är om du kan gå till deras kontor och vara lite jobbig, kräv att få prata med chef eller liknande TILLS de fixar fram vilken blankett du behöver och ger den till dig. Säg att du redan bollats runt till leda och att det gått alldeles för lång tid redan, att du vill ha blanketten innan du går hem för dagen.
Man ska fasen vara frisk för att orka vara sjuk... Såna där människor kan då ta musten ur en.