• Dappen

    Är det möjligt att en kvinna blir gravid vid 65 år

    Har träffat en kvinna och vi har haft samlag oskyddat då vi trodde hon är förgammal att bli gravid .. nu har det framkommit att hon har mens ibland och hon har känningar i ryggen och får kissa ofta ....jon tror hon är gravid ...är det möjligt ??

  • Svar på tråden Är det möjligt att en kvinna blir gravid vid 65 år
  • Anonym (Uvi)

    Nej. Låter mer som UVI, östrogenbrist eller en könssjukdom. 

  • Anonym (Rekord)

    I så fall förtjänar hon en plats i Guiness rekordbok. Men vem vet?

  • Anonym (Förälder)

    Omöjligt är det ju inte, har hon ägglossning och ni hade sex vid rätt tillfälle så...
    Men kan ju sim sagt var bara uvi eller annan infektion, känningar i ryggen vet jag inte om det är vanligaste symtomen på graviditet....

  • Anonym (faktor)
    Anonym (Jag) skrev 2022-06-04 15:50:09 följande:
    Du är inte den vassaste kniven i lådan du. Ts pratar om graviditet på naturlig väg vid 65 å du skickar en länk om IVF... 
    Det finns två kvinnor i världen som dokumenterat anses ha blivit gravida naturligt över 60 år, rekordet är 67 år.

    www.oldest.org/people/women-with-natural-pregnancies/

    Men jag tror inte att det är särskilt sannolikt att TS grannyligg är gravid och halkar in som 2a på den listan.
  • Jag är bara jag

    Min veterligt var den äldsta mamman som blev gravid av egna ägg 58 år. Vid 65 har ingen mens längre. Man har passerat klimakteriet för länge sen. Det händer dock att vissa kvinnor får nån form av blödning då och då även efter klimakteriet.

Svar på tråden Är det möjligt att en kvinna blir gravid vid 65 år