• Sat 4 Jun 2022 19:25
    5027 visningar
    5 svar
    5
    5027

    Ska jag hoppas av?

    Hej! Jag pluggar just nu till vårdbiträd men jag har även fått ett jobb på ett äldreboende. Eftersom jag går i skolan i ett helt år så pluggar jag även över sommaren så kan inte gå på schema. 


    Dock börjar jag nu att fundera på att kanske bara fokusera på jobbet och hoppa av utbildningen. Men då kommer jag inte ha någon titel så kanske inte kan bli fastanställd. däremot vet jag att många tar emot sommarjobbare som inte har någon utbildning och Det går bra.
    vet inte vad jag ska göra. Hur skulle ni göra?

  • Svar på tråden Ska jag hoppas av?
  • Anonym (öö)
    Sat 4 Jun 2022 19:28
    #1

    jag skulle tänka längre än bara över sommarmånaderna. vad händer efter sommaren?

  • Kockob­ello
    Sat 4 Jun 2022 19:30
    #2

    Välj något annat än vården. Dåliga arbetsvillkor och dålig lön. Finns det ingenting annat som kan vara lite roligt och som är mer lönt i långa loppet?

  • Sat 4 Jun 2022 19:31
    #3
    Anonym (öö) skrev 2022-06-04 19:28:10 följande:

    jag skulle tänka längre än bara över sommarmånaderna. vad händer efter sommaren?


    Ja men man kanske får jobba efter sommaren också. Dem behöver ju alltid folk. Man kanske ska fråga enhetschefen?
  • Anonym (Q)
    Sat 4 Jun 2022 19:32
    #4

    Gå klart din utbildning.

  • Sat 4 Jun 2022 19:44
    #5

    Om du nu promp vill ha ett tungt och dåligt betalt jobb så tycker jag att du ska tänka lite längre än en kvart och faktiskt gå klart din utbildning.

Svar på tråden Ska jag hoppas av?