• Sun 5 Jun 2022 07:54
    13246 visningar
    4 svar
    4
    13246

    Bästa schampot för riktigt torrt och sliter hår?

    Behöver era tips nu!
    Jag slingar håret regelbundet, och vill gärna fortsätta med det. Men tyvärr blir håret extremt torrt och slitet. 


    Vad har ni för tips för bästa schampot?

  • Svar på tråden Bästa schampot för riktigt torrt och sliter hår?
  • Sun 5 Jun 2022 08:04
    #1

    Olaplex har ett schampo som gör rent men ändå inte gör håret torrt efter hårtvätt. Vill du ha en lite billigare skulle jag rekommendera Maria Nila true soft, men den kan man behöva tvätta två omgångar med ibland (typ var tredje tvätt) om du använder mycket produkter i ditt hår :)

  • Sun 5 Jun 2022 08:10
    #2
    FrökenCarlsson skrev 2022-06-05 07:54:48 följande:
    Bästa schampot för riktigt torrt och sliter hår?

    Behöver era tips nu!
    Jag slingar håret regelbundet, och vill gärna fortsätta med det. Men tyvärr blir håret extremt torrt och slitet. 


    Vad har ni för tips för bästa schampot?


    Bättre att satsa på vårdande balsam och inpackningar om du har problem med torrt och slitet hår.

    Schampo, Balsam och inpackningar till torrt hår är väl det som kan rekommenderas.. Vilket märke är ju något man få prova sig fram som passar en bäst. Det finns oftast ingen "universal" lösning på detta med vilket märke.

    Sedan något som sliter hårt på håret (kan göra det torrt, livlöst och slitet mer än slinga/färga håret) är faktiskt hårfön och att man använder mousse, hårspray, vax etc stylingprodukter.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Sun 5 Jun 2022 08:25
    #3
    EnAnonumius skrev 2022-06-05 08:10:51 följande:
    Bättre att satsa på vårdande balsam och inpackningar om du har problem med torrt och slitet hår.

    Schampo, Balsam och inpackningar till torrt hår är väl det som kan rekommenderas.. Vilket märke är ju något man få prova sig fram som passar en bäst. Det finns oftast ingen "universal" lösning på detta med vilket märke.

    Sedan något som sliter hårt på håret (kan göra det torrt, livlöst och slitet mer än slinga/färga håret) är faktiskt hårfön och att man använder mousse, hårspray, vax etc stylingprodukter.

    Tack, jag varken fönar, plattar eller använder speciellt mycket stylingprodukter. 


    Men absolut - balsam och inpackningar är också viktigt. Köper ofta schampo och balsam i samma ?serie?. Förstår att man behöver testa sig fram, men tycker alla är så dyra så alla tips är bra tips! :)

  • Tue 7 Jun 2022 11:37
    #4

    Olaplex räddar mitt hår iallafall. Dyrt ja, men också väldigt drygt. Har använt deras schampo och balsam i 5 år ca.
    Mitt hår har varit extra torrt och slitet denna vår efter hemmablekning men hårmasken (nr.8) har gjort underverk. Annars skulle jag definitivt ha behövt klippa mitt långa hår till en page. 

Svar på tråden Bästa schampot för riktigt torrt och sliter hår?