• Rebbys

    Göra värnplikten

    Jag har mer och mer funderat på att genomföra den militära grundutbildningen och lite mer än det. Detta dels för hur världen förändras mot det sämre, det känns som vi går mot väldigt oroliga tider, och jag vill vara med och bidra så gott jag kan när det gäller att skydda vårt land.

    Men jag vill också genomföra det för att se om jag klarar av det. Konditions- och styrkemässigt är jag övertygad om att jag fixar, är så pass vältränad. Men psysiskt vet jag inte vad jag står och det är det jag är sugen på att testa. 

    Jag skulle gärna vilja testa att utbilda mig till jägarsoldat till exempel, det verkar vara på en nivå som tilltalar mig. 

    Jag trodde först att jag var för gammal (är 26 år) för att genomföra grundutbildningen, men tydligen kan man vara över 40 år innan det är försent.

    Är detta en bra idé eller någo helt galat som jag borde glömma? Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Göra värnplikten
  • Diversifierat

    Åfan är det så. Jag hoppade värnplikten då jag inte ville pga andra prioriteringar samt osäker på det psykiska. Fick frisedel.

    är nu 34 Och ångrar det beslutet lite.

  • Arcnice

    Tycker absolut att du ska göra åtminstånde grundutbildningen. Har själv jobbat som yrkesofficer en gång i tiden (med värnpliktsutbildning) och kan med säkerhet säga att u kommer att utvecklas rejält som människa oavsett om du kommer att fortsätta inom den militära banan eller inte.

  • Rebbys

    Tack för positiva kommentarer. 

    Det blir nog att jag söker. Ska fundera lite till på det bara, men det lockar. Glad

Svar på tråden Göra värnplikten