• Anonym (Jag)

Vad gör en bok till tantsnusk?

Som rubriken lyder. Vart drar du gränsen mellan att en "vanlig bok" innehåller sexscener till att det blir tantsnusk?

• Svar på tråden Vad gör en bok till tantsnusk?
  • Flash Gordon

När boken uppenbart har som målgrupp tanter (40+) och har en barbröstad Fabio på omslaget

Blå och gul
  • Aniiee

När historien och karaktärerna är incidental till sexscenerna är det tantsnusk. Eller gubbsnusk för den delen. Det är så att säga skillnaden mellan 50 Shades och Nightrunners. Eller 50 Shades och got, som de flesta kanske är mer bekanta med. 

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • SweeneyTodd
    Fridalouise skrev 2022-06-06 20:53:56 följande:
    Åh! Omslagskillen ser ut som mitt ex, haha. 
    Yeah, sure. 

Eller inte. Skrattande
  • Anonym (those were the days)
    SweeneyTodd skrev 2022-06-06 20:54:59 följande:
    Yeah, sure. 

Eller inte. Skrattande
    Jodå, dom finns.

Min kompis var ihop med en Fabio på sin sommarinternatskola i Schweiz för hundra år sen. Men då var hon så snygg i åttan så fotokatalogen för majoriteten av alla skolfoton i Sverige ringde och ville sätta henne på sitt utskick som reklam, vilket de också fick.

Hennes Fabio var spansk- tysk och nån sorts jetsetunge. Windsurfinglärare på sommaren och skidlärare på vintern och såg ut så där- komplett med svart tjusarlock i pannan. Jag fick se kort på dem med honom i badbrallor på surfingbrädan, men det blev inget långvarigt.
  • Fridalouise
    SweeneyTodd skrev 2022-06-06 20:54:59 följande:
    Yeah, sure. 

Eller inte. Skrattande
    Nä, okej, exet var något snyggare i ansiktet. Men kroppen och håret var likt.
  • Aniiee

Inlägg nr 7 är anmält
     Citera det inte. 

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Embla twopointoh

När boken mest går ut på målande beskrivningar av sexscener och historieberättandet är sekundärt. Personligen tycker jag alltför grafiska sexskildringar är ointressant och låg litterär klass.

• Anonym (olive)
    Embla twopointoh skrev 2022-06-06 23:57:14 följande:
    När boken mest går ut på målande beskrivningar av sexscener och historieberättandet är sekundärt. Personligen tycker jag alltför grafiska sexskildringar är ointressant och låg litterär klass.
    Tycker du sagan om isfolket och GOT är låg litterär klass? 
  • Embla twopointoh
    Anonym (olive) skrev 2022-06-06 23:58:34 följande:
    Tycker du sagan om isfolket och GOT är låg litterär klass? 
    Sagan om Isfolket har jag inte läst.

GOT är inte alls speciellt grafiska beskrivningar av sex, och historieberättandet är inte byggt kring sex. Karaktärerna har sex, men det är inte det som är poängen.
Svar på tråden Vad gör en bok till tantsnusk?