Silent treatment
Min sambo har en tendens att köra silent treatment mot mig.
Denna gången handlade det om att vi skulle ta hand om en släkting till honom.
Redan innan har jag flaggat för att jag behöver gå undan och vila ibland. Är introvert och behöver få vila skallen.
Behöver alltid vila efter att jag jobbat en stund osv.
Det var självklart att jag skulle få göra det.
Det var även bestämt att det handlade om 1-2 nätter. Vilket jag var okej med.
Sedan skulle släktingen till andra personer. Dels till hans pappa och sedan skulle hans mamma komma och ta hand om släktingen.
Iallafall jag jobbade 24h. Dottern mötte mig när jag slutade för hon skulle till sjukan, där vi spenderade 4h.
När jag kom hem var de dags att direkt hämta släktingen.
Vilket vi gjorde.
Jag pysslade en del och lekte med släktingen.
Bad sedan om att få gå undan och vila. Tog inte ens 20 minuter så hade han skickat in släktingen till mig ????
Klargjorde för honom senare att de inte varit okej. Att jag behöver få vila.
Dagen därpå vart med full av aktiviteter.
Vart inge vila den dagen. Skulle jobba dagen därpå, men tog ledigt för behövde få vila och släktingen skulle åka till sambons pappa under dagen därpå. Så såg fram emot en kväll med lugn och ro.
Åh dagen därpå med. Där vi bland annat hälsade på hans släkt i 6h. Jag trodde att släktingen skulle stanna där. Men fick veta att det blivit ändrat. Min sambo hade erbjudit att vi skulle ha kvar släktingen utan att fråga mig.
Fick reda på att vi var kattvakter åt två olika personer med.. samt annat han bestämt utan att kolla med mig.
Morgonen därpå förklarade jag att jag var besviken. Över att inte få vara med o ta beslut men även över att jag inte fått vila.
Han ber om ursäkt men säger sedan att jag har ju inte låtit honom vila heller.
Sedan slutar han prata med mig. Det är ca 2 dygn sedan.
Jag har försökt skriva till honom men han är bara sur och säger saker som ?är inte bara jag som gjort fel? ?jag fick inte heller vila? eller slutar svara.
Har tagit upp det med och får som svar ?du hör inte heller av dig?? ???? ?tänkte du skulle få vila nu. Men de duger tydligen inte. Då gör jag fel med?
Vi bor tillsammans. Men han pratar inte med mig i vanliga fall pratar vi ständigt.
Han brukar skriva när jag går undan o vilar. Men inte nu. Eller när jag jobbar, men inte nu. Han har tagit noll kontakt sedan jag tog upp detta.
Igår försökte jag förklara för honom att jag mår dåligt när han beter sig såhär.
Är inte första gången de blir såhär heller. Men ja. Tystnad.
Känns som att jag blir bestraffad.
Hur hanterar man sådant här?
Är det vettigt att hålla på såhär?