• FlintEastwood

Hårborttagningskräm

Hej!

Finns det någon hårborttagningskräm för intimt bruk som fungerar bra? Min sambo tycker att det är jobbigt att raka sig och hon vet hur mycket jag älskar rakat. Läser man på sajterna som säljer dessa produkter så finns det, men jag blir lite misstänksam och tänker att det ju är klart att de påstår det när det är dom som säljer. Jag vill veta från neutrala människor.

• Svar på tråden Hårborttagningskräm
  • Anonym (Veet)

Klart det fungerar! 

Men den stora frågan är, hur vet du att jag är neutral? 

• Anonym (Kvinna)

Veetkräm funkar utmärkt.

• Anonym (Man 53 år)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-06-07 18:00:17 följande:

Veetkräm funkar utmärkt.

Gör det inte det minsta ont? Varken när man gör det eller efteråt?

Jag skulle vilja prova på kulpåsen och runt omkring mot rumpan och även runt snorren, men är lite skraj att det ska göra ont.
    Är ju känsligt ställe (typ bland det känsligaste som finns på kroppen)...
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Man 53 år) skrev 2022-06-07 18:19:05 följande:
    Gör det inte det minsta ont? Varken när man gör det eller efteråt?

Jag skulle vilja prova på kulpåsen och runt omkring mot rumpan och även runt snorren, men är lite skraj att det ska göra ont.
    Är ju känsligt ställe (typ bland det känsligaste som finns på kroppen)...
    Det gör inte ont ! Skulle aldrig använda något i underlivet och rumpan som gjorde ont.
  • Anonym (Man 53 år)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-06-07 19:36:48 följande:
    Det gör inte ont ! Skulle aldrig använda något i underlivet och rumpan som gjorde ont.
    Tack för svar om smärtan.
    Jag borde tänkt till och frågat förut men glömde.
    Hur länge ungefär håller det sig hårfritt efter ni använt kräm?

Många använder ju vax av olika sorter (sockervax och honung och allt vad det nu är). 
    Nu är vi ju individer och olika smärtkänslighet.
    Jag har testat en gång och det tyckte jag gjorde ont. Men det höll sig slätt och lent länge.

Blir intressant att testa kräm nu!
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Man 53 år) skrev 2022-06-07 20:04:54 följande:
    Tack för svar om smärtan.
    Jag borde tänkt till och frågat förut men glömde.
    Hur länge ungefär håller det sig hårfritt efter ni använt kräm?

Många använder ju vax av olika sorter (sockervax och honung och allt vad det nu är). 
    Nu är vi ju individer och olika smärtkänslighet.
    Jag har testat en gång och det tyckte jag gjorde ont. Men det höll sig slätt och lent länge.

Blir intressant att testa kräm nu!
    Vax ger ofta innåtväxande hårstrån om man inte peelar sig regelbundet vilket jag inte gör i underlivet så vax går bort. Nån vecka är jag hårfri , sen får jag vänta några dagar innan jag använder kräm igen för den är inte så bra på riktigt korta hår.
  • Anonym (Man 53 år)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-06-07 20:09:55 följande:
    Vax ger ofta innåtväxande hårstrån om man inte peelar sig regelbundet vilket jag inte gör i underlivet så vax går bort. Nån vecka är jag hårfri , sen får jag vänta några dagar innan jag använder kräm igen för den är inte så bra på riktigt korta hår.
    Tack för svar.
  • FlintEastwood

Tack för era svar! Det låter hoppfullt det här! Speciellt då håret håller sig borta längre än vid rakning.

Förr läste jag om någon som använt en vanligt förekommande kräm (förmodligen Vee), men som fick ganska ordentlig hudirritation av det. Det var å andra sidan 10-15 år sedan och jag antar att utveckling sker även på detta område.

• Fabian1965

Jag testade Veet hårborttagningskräm för män.
    Har för mig att det var år 2019.

Saaatan vad det brände och sved efteråt.
    Håret försvann i alla fall.

Kanske är krämen bättre nu?
    Har hårstrån ända upp till ollonet och det ser enligt mig förjävligt ut.

• Fabian1965

Vågar jag testa veet igen?
    Vill alltså få bort hårstrån som finns på själva kuken.
    Hur fungerar krämen för kvinnor som tar bort hår vid blygdläpparna. Gör det inte förjävligt ont?

• Fabian1965

TS Hur har det gått med hårborttagningen?

Är dessa krämer först och främst till för bikinilinjen eller funkar det också att använda på våra könsorgan? 

• Anonym (nyfiken)

Är kvinna, har provat flera olika sorters hårborttagningskräm. Funkar ej för mig. Den kan sitta på hur länge som helst. Håret lossnar inte helt enkelt. Eller jo, ungefär hälften lossnar. Huden blir röd och irriterad. 

Nej, inget för mig.

Så testa på ett mindre område först för att se hur det funkar för din del. 

• Anonym (M)
    Anonym (nyfiken) skrev 2022-06-14 13:15:27 följande:

Är kvinna, har provat flera olika sorters hårborttagningskräm. Funkar ej för mig. Den kan sitta på hur länge som helst. Håret lossnar inte helt enkelt. Eller jo, ungefär hälften lossnar. Huden blir röd och irriterad. 

Nej, inget för mig.

Så testa på ett mindre område först för att se hur det funkar för din del. 

Tyckte också det funkade dåligt men det är ganska många år sen jag provade. Och säkert inte så bra för miljön heller när man tänker efter
  • JPR83

Veet pure in shower krämen funkar för mig och den använder jag på samtliga intima områden. Men är du osäker så testa på litet område och kolla hur huden reagerar.

• Anonym (Svider)

Provat veet för underlivet men det svider och ger irritation, så kan inte använda det.

Svar på tråden Hårborttagningskräm