• Anonym (Malin)

Google Foto? Motorola

Hej, undrar om någon teknikvetare vet om det fungerar med någon annan fotoapp istället för Google Foto som så dumt är förvalt på Motorola?
    Det är fullt på sonens telefon och så säger Google köp mer utrymme fast det finns ju hur mycket plats som helst kvar i själva telefonen. Ju därför jag köpte mobilen bl a för det stora lagringsutrymmet...
    Nu är bilderna iofs sparade på SD kort så man borde kunna rensa hela Google Foto men det är ju helskumt system. 

Har aldrig varit med om något liknande med mina telefoner Samsung och en Huawei. Utan bilder sparas i Gallery och på mitt egna SD-kort. Google Foto slutade säkerhetskopiera för evigheter sedan. Varför ska man köpa utrymme i Google när det finns? Suck.
    Så frågan är kan man komma undan detta med en annan fotoapp el var detta ett värdelöst mobilköp? 

• Svar på tråden Google Foto? Motorola
  • Anonym (A)

Du måste väl bara ändra inställningarna på var foton som tas skall lagras. Nu lagras de på minneskort men du vill lagra dem i telefonen istället?

• Anonym (Malin)
    Anonym (A) skrev 2022-06-09 06:27:47 följande:

Du måste väl bara ändra inställningarna på var foton som tas skall lagras. Nu lagras de på minneskort men du vill lagra dem i telefonen istället?

Det ska kollas, men man kan ju spara fotona på SD kortet ja, men när man tar en bild så går den alltid in i Google Foto. Finns ingen vanlig Gallery eller Foto i själva telefonens minne. 
    Google Fotos har ju väldigt begränsad utrymme, Förstår mig inte på varför de låst kameran till Google appen. Sedan vilja att man köper utrymme

De lagras inte i telefonen tror jag utan bara i tjänsten Google och på SD-kort. Märkligt. 
    Får kolla inställningar igen. Tack för svar
  • Anonym (Malin)

Puff puff, ingen som har någon Motorola nyare modell som vet vad jag pratar om hehe.. Please :) 

Svar på tråden Google Foto? Motorola