• Mantr4

    Hur mycket kostar inredare+totalrenovering för en 2a?

    Var osäker vart jag skulle posta detta, men jag undrar det ungefärligt priset för att både anlita en inredare och köpa nya möbler för en 2a på 65 kvm? 

    Tänker att jag alltså ska köra hela paketet där även inredarna ska hitta specifika möbler. Är det rimligt med en budget mellan 30-45000 allt som allt? 

  • Svar på tråden Hur mycket kostar inredare+totalrenovering för en 2a?
  • sextiotalist

    inte för att jag vet vad kostar, men jag är rätt säker på att du får nog lägga på 50-100 tusen till din budget.

  • Anonym (helreno)

    Totalrenovering - menar du då alla ytskikt, golv, måla tak, nytt kök, nytt badrum osv? Plus en inredare som väljer och köper möbler och möblerar åt dig? 

    Då får du nog räkna med minst 500 000 kr. 

  • Anonym (xxx)

    Hur långt är ett snöre?

    Du måste specificera exakt vad som ska göras och vad som ska köpas, annars kan ingen svara. Vill du ha designmöbler så räcker ju inte dina pengar långt.

  • Anonym (Önsketänkande)

    Om du endast ska köpa begagnade möbler och enbart det (ingen ny tapet, lampor, inga nya gardiner eller mattor alls) så kanske. Men jag håller med ovanstående. Ska några ytskikt fixas och du tänker dig att byta textilier/lampor så får du nog räkna med att det går på över 100 kkr, men kan bli dyrare om du vill ha exklusiva möbler.
    Bara enklaste soffa+köksbord+stolar+säng kan ju lätt kosta 30-45 000 på IKEA, vill du ha lite skojigare grejer så håller inte din budget. Plus att en inredare kostar mer än du tror, minst 10 000 kr då de flesta debiterar minimum 12 h och garanterat inte under 900 kr/h.

  • Anonym (Göteborgare)

    Hur mycket vill du betala.
    Timpeng för inredare , hantverkare 300-600kr
    Material, färg, golv, luckor, listan kan göras hur lång som helst.
    Sovrum, sång, 5000-50000kr
    Vardagsrum, soffa, bord, hyllaIKEA från 5000kr, en vräkig soffa 40000kr
    Kök, vågar inte ens gissa.
    Småplock, gardiner, mattor, lampor, krukväxter, balkong, hall........

  • Anonym (Dyrt)
    Mantr4 skrev 2022-06-09 09:49:11 följande:
    Hur mycket kostar inredare+totalrenovering för en 2a?

    Var osäker vart jag skulle posta detta, men jag undrar det ungefärligt priset för att både anlita en inredare och köpa nya möbler för en 2a på 65 kvm? 

    Tänker att jag alltså ska köra hela paketet där även inredarna ska hitta specifika möbler. Är det rimligt med en budget mellan 30-45000 allt som allt? 


    Inklusive badrum och kök får du lägga på en nolla på slutet, dvs 300 000 - 450 000 kr.
  • Mantr4

    Det är alltså BARA möbler och inredning jag ska ha, formulera mig hastigt i rubriken. Men alltså inredare plus att de letar specifika möbler. Ska inte ha garderob så det kan vi plocka bort, men allt annat. Är det frtf orimlig budget? 

  • Anonym (helreno)
    Mantr4 skrev 2022-06-09 14:44:19 följande:

    Det är alltså BARA möbler och inredning jag ska ha, formulera mig hastigt i rubriken. Men alltså inredare plus att de letar specifika möbler. Ska inte ha garderob så det kan vi plocka bort, men allt annat. Är det frtf orimlig budget? 


    Ja, det tycker jag.
    En säng på IKEA kan kosta 25000. 

    45000 kanske räcker till möbler om du handlar billiga möbler, men det kommer inte räcka till själva inredaren...

    Å andra sidan kanske du inte behöver köpa allt på en gång? Du kan ju be inredaren att bara fokusera på exvis vardagsrummet och fixa sovrummet själv.
  • sextiotalist
    Mantr4 skrev 2022-06-09 14:44:19 följande:

    Det är alltså BARA möbler och inredning jag ska ha, formulera mig hastigt i rubriken. Men alltså inredare plus att de letar specifika möbler. Ska inte ha garderob så det kan vi plocka bort, men allt annat. Är det frtf orimlig budget? 


    Ja, det är det. 
    Det är väl en budget för en tvåa, utan speciella möbler och utan inredare, om man vill ha något bättre än det billiga på IKEA. 
  • callmepreggoornot
    Mantr4 skrev 2022-06-09 14:44:19 följande:

    Det är alltså BARA möbler och inredning jag ska ha, formulera mig hastigt i rubriken. Men alltså inredare plus att de letar specifika möbler. Ska inte ha garderob så det kan vi plocka bort, men allt annat. Är det frtf orimlig budget? 


    Ja om du nu inte släpper lös inredaren på second hand och denna har ett lååågt arvode. Det tar tid att planera även små lägenheter.


    Hitta en layout som du gillar i Ikeas utställningar eller katalog och köp allt rakt av ;)

Svar på tråden Hur mycket kostar inredare+totalrenovering för en 2a?