• Thu 9 Jun 2022 17:39
    5715 visningar
    5 svar
    5
    5715

    Tre barn i bil

    Ni som har tre barn, hur åker ni med era barn?

    Vi har en volvo v70, just nu kan vi inte byta till större. Vi har tre barn, två i bältesstol och en i bakåtvän. Just nu är den bakåtvända i framsätet. Jag sitter i mitten bak. Bältesstolarna vid var sida om mig.

    Det blir obekvämt för mig. Jag funderar lite på hur andra åker med ungefär samma förutsättningar 

  • Svar på tråden Tre barn i bil
  • Anonym (Q)
    Thu 9 Jun 2022 17:45
    #1

    Två bakåtvända stolar där bak (ena bakom passagerarsätet och ena i mittensätet) och snart även babyskydd i passagerarsätet. 

  • Anonym (S)
    Thu 9 Jun 2022 17:46
    #2

    Och en vuxen till som kör antar jag? Man får skaffa smalare stolar om det är för trångt i mitten bak.

  • Thu 9 Jun 2022 18:24
    #3
    Anonym (Q) skrev 2022-06-09 17:45:41 följande:

    Två bakåtvända stolar där bak (ena bakom passagerarsätet och ena i mittensätet) och snart även babyskydd i passagerarsätet. 


    Vad har ni för stol som Fungerar mitten bak? Eller vad för bil har ni? Vår Volvo kan inte ha en bakåtvänd i mitten bak, åtminstone har inte vi lyckats, annars hade det varit en bra lösning
  • Thu 9 Jun 2022 18:29
    #4
    Anonym (S) skrev 2022-06-09 17:46:20 följande:

    Och en vuxen till som kör antar jag? Man får skaffa smalare stolar om det är för trångt i mitten bak.


    Ja en kör Skrattande

    bältesstolarna är inte så stora, min rumpa får plats, det är sidokrockskydden som ställer till det. Mina axlar får inte plats


    just nu funderar jag på att låta största barnet sitta på bilkudde i mitten, så att jag sitter bakom passagerarsätet. Men egentligen tycker jag att han är för liten för att byta redan (7 år)

  • Anonym (Treba­rnsmam­man)
    Thu 9 Jun 2022 20:44
    #5

    Vi hade alla tre bak, två bakåtvända på var sida bak och en bältesstol i mitten. Volvo.

Svar på tråden Tre barn i bil