• Tecum

Naked Attraction - hiss eller diss?

Det påstås att Naked Attraction är veckans stora snackis men jag har inte hört något, annat är att programledaren fått skit för att hon ställer upp där. Men vad tycker panelen?

Jag har två synpunkter.
    1. Det måste vara det sämsta sättet ever att träffa en partner för en relation, till och med sämre än Gift vid första ögonkastet. 
    2. Det är ett väldigt osvenskt och icke-korrekt program och jag är förvånad att man öht vågat göra det, även i en reklamkanal. Sverige idag är supermoralistiskt och verkar utvecklat en fobi mot nakenhet. En förhoppning är att nakenhet nu blir mer naturlig och att kroppsfixeringen minskar lite genom att även mindre vackra kroppar visas upp.

• Svar på tråden Naked Attraction - hiss eller diss?
  • Anonym (Lykke)

Tycker det är roligt att många tjejer väljer  den man med störst balle, en fick en fråga varför hon valde den största, hon förklara hon var som en syltburk därnere, bästa sättet att både känna något o njuta hängde för henne på storleken.
    Hon förklara hur många gånger hon blivit besviken på en lite balle, därför var hon glad att hon kunde välja den innan mannen.

• Anonym (A)

Inte sett men det verkar vara lite udda. Kommer inte att titta.

• Anonym (Gillar idén)

Jag tycker det är ett bra koncept. Ofta är ju skönhet fokus på ansiktet,smink, hår osv. kläder som formar, döljer, framhäver. Är man naken ser man ju vem som är snygg...naken.

Är man dessutom naken blir det mindre fokus på personlighet. När vikten av ansikte och personlighet tonas ner så skulle jag personligen framstå som mer attraktiv. 

Så JAG hade trivts i den sortens upplägg. Är väldigt bekväm och nöjd med hur jag ser ut naken, det är allt annat som får mig obekväm. Så jag gillar det perspektivet, tycker inte det är värre än att bedöma hur snygg eller inte någon är med kläder på, eller bedöma en person efter personlighet. Att vara snygg naken är en egenskap som alla andra, och trevligt att den får fokus för en gångs skull.

• Anonym

Hade gärna sett men tänker inte betala för det.

• Anonym (S)
    Anonym (Gillar idén) skrev 2022-06-10 19:30:10 följande:

Jag tycker det är ett bra koncept. Ofta är ju skönhet fokus på ansiktet,smink, hår osv. kläder som formar, döljer, framhäver. Är man naken ser man ju vem som är snygg...naken.

Är man dessutom naken blir det mindre fokus på personlighet. När vikten av ansikte och personlighet tonas ner så skulle jag personligen framstå som mer attraktiv. 

Så JAG hade trivts i den sortens upplägg. Är väldigt bekväm och nöjd med hur jag ser ut naken, det är allt annat som får mig obekväm. Så jag gillar det perspektivet, tycker inte det är värre än att bedöma hur snygg eller inte någon är med kläder på, eller bedöma en person efter personlighet. Att vara snygg naken är en egenskap som alla andra, och trevligt att den får fokus för en gångs skull.

Du skulle kanske bli sedd som mer attraktiv så länge de inte visar ditt ansikte. Men sedan visar de ansiktet och sedan pratar de. Så det skulle nog inte hjälpa dig, tror jag. 
  • Anonym (Gillar idén)
    Anonym (S) skrev 2022-06-10 19:38:35 följande:
    Du skulle kanske bli sedd som mer attraktiv så länge de inte visar ditt ansikte. Men sedan visar de ansiktet och sedan pratar de. Så det skulle nog inte hjälpa dig, tror jag. 
    Bättre än inget åtminstone :)
  • Anonym (Gratis)

Den svenska  gick på 5:an. 
    Den brittiska (11) och var gratis även den.
    Har basutbud.

• Anonym (eh)

Jag har sett många kassa datingprogram i mina dar, och det här tar nog fan priset... I den brittiska versionen så går de flesta bara på en date och sedan dör det ut på grund av att man redan sett varandra nakna så all spänning och förväntan finns inte där längre.

• Anonym (Pelle)

Diss.

Sett några avsnitt från brittiska. 

Tyvärr, är det för många mulliga, tjocka och tatuerade kvinnor för att det ska vara intressant.

De hade väl kunnat valt ut attraktiva kvinnor???

• Anonym (Gratis)

Jag tyckte den var ok men trots att jag är frispråkig av mig så var det ovant att höra könsord på svenska i svensk kanal. 
    Tråkigt att "stor kuk är intressantast" poängterades,  även av programledaren. 

Svar på tråden Naked Attraction - hiss eller diss?