• Aneasliv

    Min man vill skiljas

    Hej,
    Min man vill skilja sig. Känner mig helt förtvivlad och vet inte hur jag ska klara detta. Vi har varit gifta i 7 år och har två barn 6 och 3år. Känner mig så ensam och ledsen. Hur ska jag orka gå vidare?

  • Svar på tråden Min man vill skiljas
  • FredrikLiksom

    Du orkar. 


    Ibland kastar livet in oss i elände. Oftast ser vi inte fördelarna från efteråt.

    Se detta som en möjlighet till utveckling.

    Och när det känns för jävligt så slänger du på survivor med Destinys Child på hög volym i lurarna och dammsuger.

  • erikaABC

    Ledsen att höra ts.
    Under kväll och natt kan man ringa 112 och få prata med jourhavande kurator / präst / medmänniska om man är ensam och ledsen

  • Shameless

    Jag råder dig att gå in på skilsmässa.se istället, det är ett forum för människor i din situation. Finns många bra bra tips och stöttning där av andra medlemmar. 

  • Guldnovan

    Ta ett djupt andetag och en timme i taget. Det kommer bli  bra, annorlunda men bra ändå. För 8 år sedan var jag i din situation och totalt panikslagen. Det blev bra, annorlunda men bra ändå.Hjärta

  • Jagäterkeso

    Han VILL skilja sig, det betyder att det finns en chans att han skall sluta vilja det. Försök övertyga honom om att han borde välja att stanna istället. Påminn honom om varför han blev kär i dig från första början (Inte i ord, utan i agerande).

    Nu vet jag att det är nära förbjudet att föreslå att man skall anpassa sig efter en man på familjeliv och vara den uppvaktande parten, men vill han skilja sig och du vill behålla honom så gör det ändå.

  • Lurifixen
    Jagäterkeso skrev 2022-06-11 07:00:13 följande:

    Han VILL skilja sig, det betyder att det finns en chans att han skall sluta vilja det. Försök övertyga honom om att han borde välja att stanna istället. Påminn honom om varför han blev kär i dig från första början (Inte i ord, utan i agerande).

    Nu vet jag att det är nära förbjudet att föreslå att man skall anpassa sig efter en man på familjeliv och vara den uppvaktande parten, men vill han skilja sig och du vill behålla honom så gör det ändå.


    Mja.. 

    Vill ts ha kvar honom? 

    Isåfall bör de båda prata om vad som är grunden. 
    Oftast är bristande kommunikation ett problem, där bådas behov ej uppnås  
Svar på tråden Min man vill skiljas