• Anonym (jhdjhfgl.ihs)

Att vara kvinna på tinder - hur är det?

Antalet killar på tinder är 70% ungefär. Kvinnor är alltså i klar minoritet. 
    Samtidigt står det att många på tinder redan har en partner, alltså är många ute efter sex, antar att de flesta såna är män. 

Vad jag hört är att man som kille på tinder har väldigt svårt att hitta en tjej eftersom könsfördelningen på så skev. Tänkte fråga hur det är för er kvinnor på tinder? Hur upplever ni tinder? Är det väldigt enkelt att få en dejt för er på tinder? Upplever ni att ni har ett stort utbud av män och därför kan välja och vraka? Vad är er upplevelse?   

• Svar på tråden Att vara kvinna på tinder - hur är det?
  • Anonym (Blä)

Det var väldigt lätt att få matchningar men sedan blev det svårare. Många män svarade inte när jag skrev (jag körde den som matchar skriver) och då tog jag bort matchningen efter några dagar.
    Av de som svarade betedde sig många väldigt desperat typ ?ses ikväll?? utan att ens ha försökt lära känna mig. Andra använder Tinder som en ingång till sexchatt och börjar ställa intima frågor direkt. Jag blockade dessa typer av män direkt.

Jag har gett upp, det finns säkert guldkorn men jag orkar inte sålla bland 95% idioter.

• Anonym (Lovis)

Lätt att få dejt, ja.

Träffa en seriös partner, nej.

så jag har slutat med Tinder. Mår för dåligt av det. Vill träffa mannen i mitt liv, inte män som bara försöker få mig i säng.

• Anonym (jhdjhfgl.ihs)
    Anonym (Lovis) skrev 2022-06-11 17:16:13 följande:

Lätt att få dejt, ja.

Träffa en seriös partner, nej.

så jag har slutat med Tinder. Mår för dåligt av det. Vill träffa mannen i mitt liv, inte män som bara försöker få mig i säng.

Anonym (Blä) skrev 2022-06-11 17:13:33 följande:

Det var väldigt lätt att få matchningar men sedan blev det svårare. Många män svarade inte när jag skrev (jag körde den som matchar skriver) och då tog jag bort matchningen efter några dagar.
    Av de som svarade betedde sig många väldigt desperat typ ?ses ikväll?? utan att ens ha försökt lära känna mig. Andra använder Tinder som en ingång till sexchatt och börjar ställa intima frågor direkt. Jag blockade dessa typer av män direkt.

Jag har gett upp, det finns säkert guldkorn men jag orkar inte sålla bland 95% idioter.

Så med andra ord kan man säga:

Kvinnor och seriösa män på tinder har samma problem? 
    Männen som är seriösa klagar på dåligt utbud, att de konkurrerar med för många andra män. Detta leder till ingenting. Sedan har man er kvinnor som har ett brett utbud, men där är majoriteten oseriösa män. Och det leder också till ingenting.

Undrar vad det är som gör att de seriösa männen och kvinnorna inte matchas tillräckligt ofta. ??   
  • Anonym (Blä)
    Anonym (jhdjhfgl.ihs) skrev 2022-06-11 17:20:15 följande:
    Anonym (Blä) skrev 2022-06-11 17:13:33 följande:

Så med andra ord kan man säga:

Kvinnor och seriösa män på tinder har samma problem? 
    Männen som är seriösa klagar på dåligt utbud, att de konkurrerar med för många andra män. Detta leder till ingenting. Sedan har man er kvinnor som har ett brett utbud, men där är majoriteten oseriösa män. Och det leder också till ingenting.

Undrar vad det är som gör att de seriösa männen och kvinnorna inte matchas tillräckligt ofta. ??   
    Det är ju det som är upplägget, att folk INTE ska träffa någon, dejta vidare och köpa Gold- och Plusabonnemang så att ägarna ska tjäna mer pengar. 
    Jag har löst det genom att sluta med dejtingsppar, det är samma skitupplägg överallt.
    Om jag ramlar på någon trevlig man och vi gillar varandra kanske jag vågar satsa men det lär ju aldrig hända. Har vant mig vid att leva själv.
  • Anonym (Jag)

Jag hade tur och träffade min underbara pojkvän på Tinder. Men man ska ha tur för de flesta är typ idioter. 

• Anonym (Fråga)

Ni som använder Tinder, är det svårt att få matchning även som par eller att bli uppraggad av ett par eller hur fungerar det? Om paret är ute efter en till man, är det då kvinnan som raggar och när man hittat någon nämner att man är där som ett par eller hur fungerar det? Lika så om man söker en extra kvinna, är det då mannen som raggar och sedan berättar att man är där som ett par? 

Hur funkar det? 

//Nyfiken

• Anonym (Mitt Tindertips)

Väljer man bort de allra snyggaste killarna så har man hur mycket som helst att välja på är min erfarenhet.

De snyggaste killarna på Tinder är alla oseriösa fuckboys. Oavsett ålder, finns typ 45åriga fuckboys.

Så är din reaktion på ett foto "WOW!" så välj bort honom. Det är mitt bästa tips.

• Anonym (X)

De flesta kvinnor på Tinder är prostituerade. Det vet männen, därför är det många gifta sexdesperata män där och fuckboys som är ute efter bekräftelse genom sex och jargongen är att de desperata männen (så gått som samtliga där inne) skriver de typ "Hej, ligga ikväll?" De som svarar på detta är i 99,99 % prostituerade kvinnor. Som man frågar får man svar.

De få seriösa männen som råkat hämna där inne brukar klaga till sina vänner "Det är bara horor som skriver till en på Tinder".... De brukar vara rätt sårade då....

• Anonym (Hilda)

Säger som någon annan redan sagt, det är lätt att få en dejt som kvinna, men svårt att hitta något seriöst. Känns bara som männen tycker det är intressant med själva jagandet, efter ett par dejter som leder till sex så är det sen tack&hej eller ghostning.

Så har helt slutat med dejtingappar då jag inte mår bra av det. Saknaden efter någon att dejta och dela närhet med är stor, men är hellre själv än utsätter mig för det.

(och nej, jag dejtade inte jättesnygga män eller fuckboys, utan helt vanliga män i min åldersgrupp med samma intressen och ambitioner)

• Anonym (Unicorn)
    Anonym (Fråga) skrev 2022-06-12 23:08:23 följande:

Ni som använder Tinder, är det svårt att få matchning även som par eller att bli uppraggad av ett par eller hur fungerar det? Om paret är ute efter en till man, är det då kvinnan som raggar och när man hittat någon nämner att man är där som ett par eller hur fungerar det? Lika så om man söker en extra kvinna, är det då mannen som raggar och sedan berättar att man är där som ett par? 

Hur funkar det? 

//Nyfiken

Varför tror du att det är så? Par som är seriösa söker som par eftersom de som svarar behöver veta det. Att först utge sig som singel anses inte ok. Männen sköter ofta sökandet när det är en man de vill ha för att styra upp det hela och sålla bort de som inte är seriösa. När en kvinna söks har jag sett att det kan vara både mannen och kvinnan som söker.. De extra förväntas ofta vara binyfikna eller helt bi, även den extra mannen. Problemet är att många män utger sig för att vara i ett par för att komma åt bilder och sexchatta. Ofta finns ingen kvinna. 
    Jag har kontaktats både av mannen och kvinnan men oftast av kvinnan. 
Svar på tråden Att vara kvinna på tinder - hur är det?