• Anonymxxx

    Sår

    Hej

    Har ni några bra tips om vad man kan göra när man har sår på bröstvårtorna som inte vill läka? 

    Såren har jag haft i över två veckor. O det började ganska direkt då hon hade svårt att få ett bra tag. 

    Är det nån där ute som haft sår som ni aldrig trodde skulle läkas men som gjorde det? Vad gjorde ni för att läka såren? 

    Är det nån som har en solskenshistoria att dela med sig av? Med långdragna sår där det ändå löste sig till slut.

    Är nästan på väg att ge upp men varken jag eller dottern vill sluta. 

    Vad göra? 

    Har varit på amningsmottagning o fått massa råd, försöker följa deras råd men vissa råd är svåratt följa då jag även har andra barn...

    Känner mig även hyfsat påläst o försöker görs "by The book" men detta har inte hjälpt. 

    Hälsningar en villrådig tjej

  • Svar på tråden Sår
  • Gameofthrones

    Aloe vera, bröstmjölk. 

    Bröstmjölk är bästa mot sår, gubbar ha för det mesta. 
    Bebisar kan få lite rivsår så brukade jag ta bröstmjölken och vips borta 
    Prova. 

  • Gameofthrones

    Köp en riktig aloe vera växt, kan du inte de fixa en aloe vera kräm som innehåller så mkt naturliga ämnen i :) 

  • Anonymxxx

    Hej
    Tack för tips<3
    Försöker ta bröstmjölk så ofta jag kan o sen lufttorka...har gjort det några dagar nu men än det inte hjälpt..

  • Anonymxxx

    Kan bebisen suga på aloe veran om den är från en växt? Eller ska man tvätta bort?

  • Gameofthrones

    Tänjer mig vanlig vaselin burk gul burk med treklöver på.

    Jag vet att de hjälper mot blämmor, finnar det torkar ut snabbt. 

    Tänkte om du kunde ha de när du är klar med amningen så det hinner bli effekt? 

  • Gameofthrones

    Tvätta bort :) samt vaselinet om du vill prova på 

  • Anonymxxx

    Vaselin använder jag för att hålla det mjukt o förhindra att det fastnar i amningsinläggen. Funkar bra! Men ska prova aloe vera!

  • Gameofthrones

    Man kan inte tro det men hade det mkt när mina barn va mindre ramlade mkt fick sår här och där. Så aloe vera från en växt är ett under. Lovar :)
    Bra mot brännsår, eller om man råkar bli solbränd. 

    Bara ett tips 

  • Jag är bara jag

    Alltid läkt för eller senare. Smörjt med Purelan och haft Mam kompresser när det varit som värst. Och ammat åt andra hållet, dvs vänt ungen så det inte nöter på samma ställe.

  • Anonymxxx
    Jag är bara jag skrev 2022-06-12 15:26:15 följande:

    Alltid läkt för eller senare. Smörjt med Purelan och haft Mam kompresser när det varit som värst. Och ammat åt andra hållet, dvs vänt ungen så det inte nöter på samma ställe.


    Ok, hur länge hade du dina sår? 
Svar på tråden Sår