• Rosastjärna

    Sparsam mens efter missfall/ma?

    Hej på er,

    Jag påbörjar cykel 10 efter ma på onsdag. Min äl och cykel är som en klocka med äl dag 13 och 28 dagars cykler. Bekräftar äl med äl-sticka och temp.


    Efter ma i september har min mens blivit mycket sparsam. Röd blödning 1,5 dagar. Brunt i ett par dagar efter. Innan blödde jag ganska mycket i 3-5 dagar.

    Jag får även pms-symtom tidigare före mensen (ömma bröst och något diffust molande i livmodern). Innan ma började brösten ömma sju dagar före mens, nu varierar det men börjar flera dagar tidigare. Molandet hade jag inte alls innan.

    Jag funderar på att göra fertilitetstest hos werlabs men pga min väldigt regelbundna äl och inga symtom på lågt östrogen eller progesteron eller annat är jag osäker på om det är värt pengarna. Samtidigt så mår jag så dåligt av att aldrig bli gravid och är orolig att något blivit fel efter mitt ma så allt är väl värt i det här läget. 

    Någon annan som fått mycket mindre mens efter missfall/ma? Tar gärna emot tips på vad jag kan göra/testa. 

  • Svar på tråden Sparsam mens efter missfall/ma?
  • Rosastjärna

    Missade att klicka för att anonyma svar är tillåtna. Om någon inte vill svara med sitt användarnamn men har någon input får ni mer än gärna skicka dm! :) 

  • Louiselouise

    Hej!

    jag är med om precis samma sak som dig!
    jag har precis fyllt 36 och ororar mig såklart för fertiliteten.
    jag hade ma för drygt ett år sedan. efter det fick jag precis samma symptom som dig och har fortfarande. Har inte lyckas bli gravid efter det. 


    har inte heller försökt Aktivt varje månad. Nu har jag skaffat nc börjat äta folsyra mm och vi ska försöka riktigt nu kommande månader. 


    ser att det va ett tag sedan du skrev detta inlägg, hur har det gått för dig?

  • Rosastjärna

    Inväntar tyvärr mens nr 13 imorgon. Fortfarande liten mens och ingen graviditet. Står i kö till utredning nu :(

    Kan försöka komma ihåg att uppdatera om något ändras eller sker. 

Svar på tråden Sparsam mens efter missfall/ma?