• Jin0Z

    Ung kille 21 år med ryggbesvär i 3 år

    Hej!


    Mitt namn är Johan och jag har haft besvär i ryggen i några år, det började som ett obehag långt inne i ländryggen. Jag tänkte inte så mycket på det i början eftersom jag sitter och spelar mycket. Snabbspolar fram några år och smärtan har blivit ännu värre, under de senaste 4 veckorna har jag gått ner nästan 9 kg utan särskild anledning, (vägde 72 och nu 63kg. detta gjorde mig extrem rädd och nervös. Jag har fått flera symptom som trötthet, muskelsvaghet rethosta och ny smärta i mellersta ryggraden. Fick ta MR röntgen och först sa läkaren att det va helt normal, sen en vecka senare fick jag reda på att det va diskbråck i L5. Jag frågade läkaren att hade dem sett om jag hade haft tumörer i organen, så sa hon ja, Men när jag tittar på en MRI röntgen för rygg så visas det inte alls organen som bukspotkörteln,levern, prostatan osv. 


    Alla blodprover visas sig vara normalt, Har nämnt alla besvär till läkare också och av nån anledning verka dem inte tycka att viktminskningen är allvarlig???Blir riktigt trött på dem asså. Har sagt till dem att jag är orolig för att det är cancer eftersom jag lever på 4 olika smärtstillande och det hjälper inte. Att Läkaren inte vill utreda vidare på vad det kan vara till exempel  CT röntga magen/tarmarna och se vad som är fel. Och varje dag bli bara värre. Har varit hos akuten 5 gånger senaste 2 veckorna och dem kan inte heller göra någonting. Och mina föräldrar mår jätte dåligt över hur jag mår men de tro inte det är cancer fast jag är nästan övertygad om att det är det, vill spendera mina sista dagar/veckor med dem men de tror jag bara är jätte rädd och nervös. Blir bara less på läkarna som inte lyssna på en eller gör vidare utredning på mina problem.

Svar på tråden Ung kille 21 år med ryggbesvär i 3 år