• Gabby76

    Sälja lägenhet eller behålla?

    Ska man sälja lägenhet nu i Malmö eller skall man bo kvar och vänta ut krisen? Jag bor i min hyresrätt men har även en bostadsrätt efter min mor som bara står tom. Jag tänkte antingen flytta in i den lägenheten eftersom det är en marklägenhet eller passa på att sälja nu när läget är som det är. Fick en bra bud.

  • Svar på tråden Sälja lägenhet eller behålla?
  • Daisy28
    Gabby76 skrev 2022-06-16 10:55:54 följande:
    Sälja lägenhet eller behålla?

    Ska man sälja lägenhet nu i Malmö eller skall man bo kvar och vänta ut krisen? Jag bor i min hyresrätt men har även en bostadsrätt efter min mor som bara står tom. Jag tänkte antingen flytta in i den lägenheten eftersom det är en marklägenhet eller passa på att sälja nu när läget är som det är. Fick en bra bud.


    Om du säljer, vad ska du göra med pengarna. 

    Om det är ett för dig vettigt boende låter en flytt som ett bra alternativ. Du kommer i så fall minska bostadskostnanderna.
  • Medborgare
    Gabby76 skrev 2022-06-16 10:55:54 följande:
    Sälja lägenhet eller behålla?

    Ska man sälja lägenhet nu i Malmö eller skall man bo kvar och vänta ut krisen? Jag bor i min hyresrätt men har även en bostadsrätt efter min mor som bara står tom. Jag tänkte antingen flytta in i den lägenheten eftersom det är en marklägenhet eller passa på att sälja nu när läget är som det är. Fick en bra bud.


    Vad vill du göra, om du bortser från ekonomin? Vill du bo i din mammas lägenhet så gör det. Boende ska inte vara en investering, det ska vara just ett boende där man trivs och vill bo. 
  • Mortiscia80

    Om du fick ett riktigt bra bud skulle jag antagligen ta det. Den här "krisen" kan hålla i sig flera år framöver så det beror på hur länge du tänkt bo där annars.

Svar på tråden Sälja lägenhet eller behålla?