• Längtanefterbarn12

    Dålig magkänsla

    Hej!
    Enda sedan den dagen jag och min sambo bestämde oss för att skaffa barn så har jag haft en dålig magkänsla, den säger att jag aldrig kommer att få barn.. Jag kan inte sätta fingret på varför eller vad. Vi har en pågående utredning hos gyn och jag ska göra spolning för att sedan få ägglossningsstimulerande medicin. Läkaren på gyn sa att han kunde inte se något onormalt eller som orsakar att jag inte blir gravid men han sa även att han trodde att jag nästan aldrig har ägglossning. Jag har ganska oregelbunden mens allt ifrån 30 dagar till 70 dagar imellan mensen. Min fråga nu till er - är det någon här som har gått igenom något liknande? Blev ni gravida trots den dåliga magkänslan? Jag längtar så mycket, som många andra här inne. Hoppas på svar! 

  • Svar på tråden Dålig magkänsla
  • Ocdmänniska

    Tror nog det är för att ni vill bara, alltså så det är vanliga nerver som spökar. Min mamma trodde inte hon skulle bli mamma för att hon ville det så hemskt gärna men nu har hon 5 barn så.

  • Ocdmänniska
    Längtanefterbarn12 skrev 2022-06-16 13:31:29 följande:

    Tack för svar! Har inte pratat med någon som känner samma som jag så det var skönt att veta att det finns andra med samma känslor...:)


    Så lite så! Och det är nog mer än vad du tror som delar på dom känslorna!
  • Gasellen87

    Förstår dina känslor och tankar. Jag var helt säker på att jag aldrig skulle få bli mamma när jag var yngre. Hade magkänslan av att de här kommer aldrig att gå. Blev sedan oplanerat gravid, vilket slutade  ma i v 13. Tänkte då att såklart, det kommer ju aldrig bli min tur. Fick sedan en cysta på äggstocken mm. vilket förstärkte känslan ännu mer. MEN allt löste sig till slut, idag har jag 4 friska barn, två pojkar och två flickor. 

    Om du sällan har ägglossning tror jag det finns bra hjälp att få så ägglossningen kommer mer regelbundet. Tänker oxå att de allra flesta faktiskt får barn i slutändan även om det kan ta tid och Kan vara en tuff resa dit. Det är i vilket fall värt det! 

    Jag hoppas såklart att ni snart blir gravida med bara lite hjälp på traven om det är det som behövs. 

  • Gothe

    Hej! 


    Jag är i exakt samma situation som du. Trodde nästan det var jag som skrivit din text först???? Jag har haft en enorm barnlängtan ända sedan jag och sambon blev tillsammans för sju år sedan. Vi börja försöka juli 2020 så snart firar våra försök två år. Inget som är så roligt att fira kanske. Jag har precis som du också haft en känsla om att jag aldrig kommer få barn, även fast det är allt jag någonsin önskat. Men känslan att det aldrig kommer hända har legat och gnagt. Och nu efter två år gnager den något enormt.

    Även jag som du ska spola äggledarna och om det ser bra ut ska jag få ägglossningsstimulerande medicin. Skulle egentligen ha spolat i måndags men tiden blev inställd två timmar innan besöket. Så nu måste jag vänta till september då dom stänger för semester fick jag brev om i fredags. Men kanske skönt att slippa ta massa hormoner i sommar. 

    Skönt att att skriva till någon som går igenom samma. Det är endast jag och min sambo som vet detta. Jag har varken pratat med min familj eller vänner. Orkar inte få tips eller att de ska tycka synd om mig. 


    mvh en tjej som är less på att försöka utan resultat. 

  • Lilith81

    Förstår hur du känner.
    Jag har velat ha barn så länge jag kan minnas.  Med exet som jag träffade när jag var 18 blev det inget.   
    När han senare istället fick barn efter en otrohetsaffär trodde jag att det var mig det var fel på.
    Det tog slut mellan oss och när jag träffade min nuvarande man fick jag tre missfall plus att efter det andra missfallet tog det ett år att bli gravid igen, och det blev också missfall.
    Jag har varit så orolig för att inte kunna få barn, men nu är jag 40+  och har fått fyra friska underbara barn!  

  • Lama21

    Har precis samma känsla och har försökt i snart två år. Samma för mig som för dig, oregelbunden mens men allt ser bra ut. Har tydligen sällan ägglossning men är inne på fjärde dosen ägglossningsstimulerande med tre bekräftade ägglossningar. Ändå har jag den känslan att det aldrig kommer bli något och har haft det sen typ andra månaden vi började försöka. Ledsen att jag inte kunde komma med något konkret, bara enorm igenkänning 

Svar på tråden Dålig magkänsla