• cupcakemom

    Solskydd för hår till 6 åring

    Hej

    Jag undrar om det är någon som har nåt bra tips för solskydd till barnhår. Mini är 6 år och blond och hennes hår blir så otroligt torrt och risigt den här årstiden. En av hennes systrar har också blont hår men har inte alls samma problem. 

    En googling gav inte så mkt så jag hoppas på tips.. Hon har hatt/keps på sig men tar ju gärna av den lika fort vissa gånger.  Provat inpackning men det är bara bra just då.. Så tips på bra inpackning tas gärna emot också 

  • Svar på tråden Solskydd för hår till 6 åring
  • Anonym (Mamma)

    Det enda som hjälper är just hatt, keps, solhatt och annat. Inpackningar funkar INTE, såvida du inte tänkt smeta in hela huvudet med solkräm.

  • Anonym (Uv)
    cupcakemom skrev 2022-06-16 19:26:12 följande:
    Solskydd för hår till 6 åring

    Hej

    Jag undrar om det är någon som har nåt bra tips för solskydd till barnhår. Mini är 6 år och blond och hennes hår blir så otroligt torrt och risigt den här årstiden. En av hennes systrar har också blont hår men har inte alls samma problem. 

    En googling gav inte så mkt så jag hoppas på tips.. Hon har hatt/keps på sig men tar ju gärna av den lika fort vissa gånger.  Provat inpackning men det är bara bra just då.. Så tips på bra inpackning tas gärna emot också 


    Jag är inte säker på hur bra det funkar men det kan ju vara värt att prova hårolja med uvskydd. Finns olika produkter. Köp inget billigt skit. Är nog värt att satsa på en produkt som är lite dyrare men också dryg samt håller bra kvalitet. Du får nog lägga omkring 200-300kr. 
Svar på tråden Solskydd för hår till 6 åring