• Anonym (Anonym)

    Hur mår en otrogen?

    Hur mår en gift man efter att ha avslutat en relation med en annan kvinna? Saknar han henne och tänker på henne? Eller går han vidare tillbaka till sin fru som han varit otrogen mot i över 2 år som om ingenting hänt? 


     

  • Svar på tråden Hur mår en otrogen?
  • Anonym (Troligtvis)

    Han saknar säkert henne men han träffar nog en ny snart.

  • Grey Man

    Jag förstår inte frågan riktigt. Jag vart gift i tjugo år och träffade mitt livs kärlek och lämnade. Det hade varit dåligt länge och orden"skilsmässa"hade vid flera tillfällen nästan lämnat min mun.

    Och ja, jag hade sjukt dåligt samvete under ganska lång tid, men att gå tillbaka igen fanns liksom inte på kartan när jag funnit mitt livs kärlek. Efter det har jag blivit en bättre människa, en bättre man och framförallt en bättre pappa. 

    Idag nästan tio år senare har jag lyckliga barn och ett fantastiskt förhållande.

    Jag var otrogen två gånger innan jag lämnade och det fick mig inte att må dåligt, tvärtom. Jag var ju plötsligt med kvinnan jag var menad att vara med.

  • Tukt

    Tror du gör ett tankefel i och med att generalisera så hårt. Han kan så klart göra både och, eller helt enkelt fokusera på hur man vallar skidor bäst för slaskigt vårväder.
    Män, kvinnor, trogna, otrogna, kåta, okåta... det finns inget sätt att generalisera sig fram till en sanning.

  • Anonym (Nyhetens behag)

    Själva grejen med otrohet är väl kicken (gissar jag) och den är nog borta efter två år. Så då är det dags för något nytt. Män som ständigt är otrogna byter nog älskarinna ofta, eller har flera. Läste i en tråd häromdagen om en man som haft tre stycken han satt på på kort tid.

  • Anonym (jodå)
    Tukt skrev 2022-06-17 22:33:05 följande:

    Tror du gör ett tankefel i och med att generalisera så hårt. Han kan så klart göra både och, eller helt enkelt fokusera på hur man vallar skidor bäst för slaskigt vårväder.
    Män, kvinnor, trogna, otrogna, kåta, okåta... det finns inget sätt att generalisera sig fram till en sanning.


    Generalisera och generalisera. Alla är inte otrogna, och de som är det följer oftast liknande beteendemönster. Så ja det går absolut att "generalisera" eftersom de allra flesta beter sig på ett visst sätt.
  • Anonym (jodå)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-06-17 22:20:06 följande:
    Hur mår en otrogen?

    Hur mår en gift man efter att ha avslutat en relation med en annan kvinna? Saknar han henne och tänker på henne? Eller går han vidare tillbaka till sin fru som han varit otrogen mot i över 2 år som om ingenting hänt? 


     


    På vilken sida av shitshowen står du?
    Som fru eller älskarinna?
  • Anonym (Mätt)
    Anonym (jodå) skrev 2022-06-22 12:33:56 följande:
    Generalisera och generalisera. Alla är inte otrogna, och de som är det följer oftast liknande beteendemönster. Så ja det går absolut att "generalisera" eftersom de allra flesta beter sig på ett visst sätt.
    På vilket sätt? 
  • Anonym (jodå)
    Anonym (Mätt) skrev 2022-06-22 14:46:19 följande:
    På vilket sätt? 
    1) Egoism, man skiter i vilka konsekvenser ens agerande kommer får för andra, allt man bryr sig om just då är att man själv får det man tycker att man behöver.

    2) Önsketänkande, man inbillar sig själv att ingen kommer få reda på det.

    3) Man ljuger, undanhåller saker och manipulerar sin partner

    4) Man hittar på fiffiga bortförklaringar för att rättfärdiga det man gör, finns alltid en bra "anledning" för både otroheten och varför det är nog bäst att ingen inte får veta nåt.

    5) Man ogillar att andra ifrågasätter eller kritiserar ens agerande och bortförklaringar.

    6) Man vill slippa få konsekvenser för det man gör/gjort. 
  • Anonym (Mätt)
    Anonym (jodå) skrev 2022-06-22 15:25:39 följande:
    1) Egoism, man skiter i vilka konsekvenser ens agerande kommer får för andra, allt man bryr sig om just då är att man själv får det man tycker att man behöver.

    2) Önsketänkande, man inbillar sig själv att ingen kommer få reda på det.

    3) Man ljuger, undanhåller saker och manipulerar sin partner

    4) Man hittar på fiffiga bortförklaringar för att rättfärdiga det man gör, finns alltid en bra "anledning" för både otroheten och varför det är nog bäst att ingen inte får veta nåt.

    5) Man ogillar att andra ifrågasätter eller kritiserar ens agerande och bortförklaringar.

    6) Man vill slippa få konsekvenser för det man gör/gjort. 
    Men gubben då. Tur att du kan kanalisera din bitterhet här. Fast det gör det inte mer rätt att generalisera och försöka få individer att passa in i ditt ramverk. Vars gemensamma nämnare är mänskligt beteende snarare än "otrohet". 
  • Anonym (jodå)
    Anonym (Mätt) skrev 2022-06-22 15:59:04 följande:
    Men gubben då. Tur att du kan kanalisera din bitterhet här. Fast det gör det inte mer rätt att generalisera och försöka få individer att passa in i ditt ramverk. Vars gemensamma nämnare är mänskligt beteende snarare än "otrohet". 
    Det där är så korkat att det inte ens är värt att bemöta. Tomte
Svar på tråden Hur mår en otrogen?