• Fruekorre

    Mitt ex faller alltid tillbaka

    Hej alla där ute, jag önskar jag kan få lite svar och även om någon varit med om liknande.

    Jag och barnens pappa är inte tillsammans nå mer och vi gick isär för 6 månader sen. 

    När vi träffades hade han skulder och utmätning på sin lön men hade även ytligare 40 brev på bordet som inte va öppnade. Det va så dåligt så hans barns fritidsplats höll på att bli uppsagd. 
    Han jobba då men fick inte så mycket lön. Levde som en kung o betalde inga räkningar. I början va jag inte så medveten om de här men när kronofogden knacka på engång till han så tog jag reda på fakta o kanske elak och förbjuden så öppna jag hans brev.

    Konfrontera honom och han fick ringa runt o göra planer med dom och jag krävde en förändring. Jag peppa han och han sökte ett mer betalt jobb.

    Sen efter några månader så ärvde han pengar från en släktnings lägenhet och betalde bort allt. Sköte sina räkningar och vi hade det väldigt bra. Han jobba på som vanligt folk osv. Vi har alltid varit särbo men bott hos mig. Åren går och jag hade varit mammaledig klart och då va vi två som jobba.
    Men nu hoppar vi fram 3år i vårt förhålla de och landar på för ett halvår sen då en kompis skicka fakta som visa att han hade massa skulder igen. Med detta kom de fram kaka på kaka och allt slog mig som en käftsmäll. Ej betalda räkningar och den här gången va de så illa så han blev vräkt från sin lägenhet. 
    Det kom fram att han hållt de här hemligt för mig i 2år. Detta år i maj skulle hans straffperiod va över från dom tidigare skulderna. Jag blev så besviken och kände mig så lurad så jag lämna honom. 
    Efter detta har han ju jobbat bort sina skulder och hans vänner har hjälpt han. Han fick sälja sin bil som skulle kunnat va en räddning att sälja från första början.  Han har sagt då han haft barnen att de är så bra och han är skuldfri osv. Han jobbar heltid o mer, bor hos en kompis där han inte betar nån hyra. 

    Och jag skulle aldrig gå tillbaka men finner hopp för hans skull. 
    Men....igår fick jag ett samtal från kommunen där info som angår våra barn säger att han börjat skita i att betala sina räkningar igen. Två månader då räkningen ej kommit in till dom. Varför gör man så här? Jag kan verkligen inte förstå ???? om nån vet så säg mig.

    I övrigt är den här personen inget man kan lita på, ljuger om allt. Empatilös 8gy allt är en axelryckning o den tror man kan göra vad som helst utan konsekvenser eller som att de är bara å säga förlåt och sen ska allt va glömt. 

    Långt inlägg men jag hoppas nån orkar läsa hela. 

  • Svar på tråden Mitt ex faller alltid tillbaka
  • Themis

    Men snälla du har ju skrivit svaret själv?

    Varför gör man så här?

    I övrigt är den här personen inget man kan lita på, ljuger om allt. Empatilös 8gy allt är en axelryckning o den tror man kan göra vad som helst utan konsekvenser eller som att de är bara å säga förlåt och sen ska allt va glömt. 

    Han har säkert en diagnos eller ett par men det hjälper ju ingen. Håll dig långt borta bara och gå inte in på några ekonomiska "dealar" han kan komma att föreslå när tumskruvarna dras åt om hans ekonomi nästa gång.


    Om jag är rimligt trevlig, utgå från att du är rimligt intelligent.
Svar på tråden Mitt ex faller alltid tillbaka