• RosaMiraBella

Kort lutealfas

Har fått mens endast 7 dagar efter ägglossning.. 

Hur ska ja tolka de? 

Va ägget av dålig kvalitet? 
    Kan jag påverka på något vis...

Känns svårt bli gravid me 17 dagars cykel Obestämd

• Svar på tråden Kort lutealfas
  • Jag är bara jag

Var det bara denna enda cykel som blev så kort lutealfas eller har du haft fler? Frågan är om du ens hade äl för 7 dagars lutealfas är extremt ovanligt. Har det varit fler cykler eller blir fler cykler så sök hjälp hos en gynläkare.

• RosaMiraBella
    Jag är bara jag skrev 2022-06-21 19:00:45 följande:

Var det bara denna enda cykel som blev så kort lutealfas eller har du haft fler? Frågan är om du ens hade äl för 7 dagars lutealfas är extremt ovanligt. Har det varit fler cykler eller blir fler cykler så sök hjälp hos en gynläkare.

Bara denna gången.
    Jag tempar, hade positivt test samt tydliga ägglossningsymtom...

Brukar alltid ha exakt 14 dagar.. 
    Mensen kmr alltid 14 dagar efter ägglossning. 1 gång kom den efter 13..

Men blir inte klok, de ca färskt blod. Så kan väl inte va nidblödning?

Men nu är de borta?
  • Jag är bara jag

Då är det ju inte mens du fått. Tidsmässigt stämmer det med nidblödning. Kan också vara en mellanblödning. Du får ta ett gravtest om 6-7 dagar helt enkelt.

• RosaMiraBella
    Jag är bara jag skrev 2022-06-21 21:36:58 följande:

Då är det ju inte mens du fått. Tidsmässigt stämmer det med nidblödning. Kan också vara en mellanblödning. Du får ta ett gravtest om 6-7 dagar helt enkelt.

Men kan nidblödning verkligen vara färskt rött blod? Samtidigt som mensvärk..

Får läsa på om mellanblödning.. Dålig koll på vf de kmr. Om de e negativt att ha de. 
  • Symetrical
    RosaMiraBella skrev 2022-06-21 21:55:46 följande:
    Men kan nidblödning verkligen vara färskt rött blod? Samtidigt som mensvärk..

Får läsa på om mellanblödning.. Dålig koll på vf de kmr. Om de e negativt att ha de. 
    Nidblödning kan absolut vara färskt rött blod, att det alltid skall vara som en rosafärgad prick är en myt. Om blödningen avstannat hade jag väntat ett par dagar och sen tagit ett test! Skrattande Lycka till och uppdatera gärna hur det går!
  • RosaMiraBella
    Symetrical skrev 2022-06-22 09:05:31 följande:
    Nidblödning kan absolut vara färskt rött blod, att det alltid skall vara som en rosafärgad prick är en myt. Om blödningen avstannat hade jag väntat ett par dagar och sen tagit ett test! Skrattande Lycka till och uppdatera gärna hur det går!
    Blödningen kom tillbaka nu på morgonen.. Med klumpar fast ändå inte som mens.. Förstår inte va de e.

Kan ja ha Rester kvar från mitt MA för 2 månader sen?
  • Jag är bara jag
    RosaMiraBella skrev 2022-06-22 09:08:33 följande:
    Blödningen kom tillbaka nu på morgonen.. Med klumpar fast ändå inte som mens.. Förstår inte va de e.

Kan ja ha Rester kvar från mitt MA för 2 månader sen?
    Skulle kunna vara det ja. Du får vänta och se och ev. testa.
Svar på tråden Kort lutealfas