Tjockare slemhinna än normalt (inte gravid)?
Fick mitt tredje barn för 4,5 månader sen, fick tyvärr mens tidigt trots helamning .. Första mensen var ganska normal men de två senaste har jag blödigt jättemycket.
Tänkte att det var bäst att kolla upp så jag var hos gyn idag. Han sa att han inte direkt hittar något onormalt, bara att slemhinnan är tjock. Först sa han att jag kan vara gravid pga det och att han såg att jag har haft ägglossning men jag sa att det är i princip omöjligt eftersom vi inte har haft sex den tiden i månaden + haft avbrutet annars. Då sa han att den brukar vara tjock mellan ÄL och mens också och att min är lite tjockare än man brukar se men att det är normalt att det varierar från person till person.
Så kommer jag hem och googlar och det första som kommer upp är såklart livmodercancer.. så blir lite rädd. Jag är 34 och har som sagt tre barn (2 födda med snitt). Hade senaste mensen 2/6 (alltså snart 3 veckor sen) och ska tillbaks precis efter nästa mens för då borde slemhinnan vara tunnare och det är lättare att se om jag t.ex skulle ha polyper sa han.
Glömde såklart fråga hur tjock slemhinnan var men ska fråga nästa gång.
Är det nån som har erfarenhet av det här eller vet mer? Borde jag vara orolig? Och vad kan det bero på (utom cancer)?