• Anonym (Ra)

Bra eller dåligt att sola när man är förkyld?

Ja, som rubriken lyder: är det bra eller dåligt att sola när man är förkyld?

(Att man inte ska ligga ute i bara bikini om det är kallt begriper ju jag också, men jag tänker alltså när det är ordentligt varmt, så man inte öht är i närheten av att bli nedkyld. Jag begriper också att man inte ska trängas på playan med en massa andra människor när man är förkyld, så det behöver inte heller påpekas.)

• Svar på tråden Bra eller dåligt att sola när man är förkyld?
  • Anonym (Vivs)

Det är nog varken eller, sola är ju aldrig bra egentligen men om du är förkyld gör varken från eller till.

• Anonym (Ra)
    Anonym (Vivs) skrev 2022-06-22 00:15:49 följande:

Det är nog varken eller, sola är ju aldrig bra egentligen men om du är förkyld gör varken från eller till.

Jag tänkte iofs inte på hur förkylning påverkar solandet, utan hur solandet påverkar förkylning :)
  • Anonym (Vivs)
    Anonym (Ra) skrev 2022-06-22 00:27:14 följande:
    Jag tänkte iofs inte på hur förkylning påverkar solandet, utan hur solandet påverkar förkylning :)
    Jag var otydlig, jag menade åt båda hållen.

Det enda är väl om du har feber så att du inte blir för varm, solen kan inte påverka förkylningen men kan ju påverka kroppstemperaturen.
  • Anonym (Ra)
    Anonym (Vivs) skrev 2022-06-22 00:50:48 följande:
    Jag var otydlig, jag menade åt båda hållen.

Det enda är väl om du har feber så att du inte blir för varm, solen kan inte påverka förkylningen men kan ju påverka kroppstemperaturen.
    Ah ok ? tack! Då vet jag det :) Jag tänkte att virus/bakterier kanske skulle vantrivas i solvärmen och/eller att d-vitamintillskottet som solen för med sig skulle kunna boosta mot förkylning, men det var en vild chansning. Omvänt tänkte jag, precis som du skriver, att det kanske kan bli för varmt för att kroppen ska må bra...
Svar på tråden Bra eller dåligt att sola när man är förkyld?