• sollis22

    Middag hos sitt ex utan att berätta om det

    Hej!
    Det har kommit fram att min partner sen ca ett år tillbaka under vår relation blivit hembjuden och ätit middag hemma hos sitt ex. Detta har han alltså inte informerat mig om utan det kom fram nu ca ett halvår senare. Han säger att hon ville säga förlåt för hennes beteende under deras relation men också att hon efter middagen utryckt att hon vill ha honom tillbaka. De har haft löpande kontakt under hela vår relation vilket givetvis är ok men inte heller det har han berättat.
    Jag har givetvis mina känslor och tankar om detta. Nyfiken på att höra er uppfattning. Hur skulle ni känna och reagera?

  • Svar på tråden Middag hos sitt ex utan att berätta om det
  • Anonym (Anonym)

    ....Han har knullat sitt ex en längre tid. 
    Han har dig runt sitt lill finger. Fattar inte att du kan tycka det är OK att han har kontakt med sitt EX? 
    Sorry men du borde säga bye 

  • Anonym (Hmm)

    Så de sitter och har en romantisk middag för två där hon berättar att hon vill ha tillbaka honom, han berättar inte ens att han skulle dit och de fortsätter ha kontakt bakom din rygg, en kontakt som vid det här laget inte är ok.

    Nej du ts, en sån kille skulle jag inte kunna lita på. Om de inte har något att dölja så borde han ha varit ärlig redan när hon föreslog en middag.

    Jag skulle ha dumpat honom. Det finns ingen annan utväg. Han har visat på flera sätt att han inte är pålitlig.

  • Tow2Mater

    Så middagen hande under de första 6 månaderna ni var tillsammans. Hon vill kanske ha honom, men han är färdig med henne, så han såg ingen anledning att nämna denna icke-sak för dig, han visste kanske det mest skulle göra dig nojjig över nåt som inte finns. Ingen stor sak anser jag, men han ska naturligtvis lyssna på dig och inte göra det igen om du anser det vara en så stor sak.

    Det andra om löpande kontakt, vad betyder det? Facebook konversation en gång i månaden, eller smskonversationer varje gång han går på toa?

  • Anonym (qqq)

    Inte ok. Att medvetet hemlighålla en sån sak är ju för att han förstod att det inte var riktigt ok. En medveten lögn. 
    När någon har ljugit för mig, undrar jag alltid vad mer den personen undanhåller. Har man lätt för att undanhålla en sak som skulle kunna påverka vår relation, då misstänker jag att personen även ljuger om annat - och en sån partner vill jag inte ha. 

    Hade jag vetat att min partner var inbjuden på middag hos sitt ex, kunde jag ha tolererat det, om han talade om det innan, om han tydligt visade att för honom var det ingen stor grej, kanske mest att han var nyfiken på vad det är hon vill. Efter middagen borde han ha berättat om att det handlade om att hon ville ha honom tillbaka. Hade allt detta varit öppet, så hade vi kunnat resonera om det och jag hade kunnat märka på honom vad han tänkte om alltsammans. Var han kanske smickrad över hennes uppmärksamhet? 
    Varför de fortsatt ha kontakt sen är för mig obegripligt. Om han var helt färdig med henne, och ni har det bra - varför fortsätta prata med ett ex som man vet vill ha en tillbaka? 

  • Tow2Mater
    Anonym (qqq) skrev 2022-06-23 06:26:12 följande:
    Inte ok. Att medvetet hemlighålla en sån sak är ju för att han förstod att det inte var riktigt ok. En medveten lögn. 
    När någon har ljugit för mig, undrar jag alltid vad mer den personen undanhåller. Har man lätt för att undanhålla en sak som skulle kunna påverka vår relation, då misstänker jag att personen även ljuger om annat - och en sån partner vill jag inte ha. 

    Hade jag vetat att min partner var inbjuden på middag hos sitt ex, kunde jag ha tolererat det, om han talade om det innan, om han tydligt visade att för honom var det ingen stor grej, kanske mest att han var nyfiken på vad det är hon vill. Efter middagen borde han ha berättat om att det handlade om att hon ville ha honom tillbaka. Hade allt detta varit öppet, så hade vi kunnat resonera om det och jag hade kunnat märka på honom vad han tänkte om alltsammans. Var han kanske smickrad över hennes uppmärksamhet? 
    Varför de fortsatt ha kontakt sen är för mig obegripligt. Om han var helt färdig med henne, och ni har det bra - varför fortsätta prata med ett ex som man vet vill ha en tillbaka? 
    Borde du inte istället lita på din pojkvän och lita på att hanterar det som han anser bäst? Varfor skulle han behova resonera om det med dig?
Svar på tråden Middag hos sitt ex utan att berätta om det