• llllllklkl

Orolig tjej-v12

Hej! 

Jag är i vecka 12 (11+2) nästa vecka på onsdag ska jag på KUB och jag håller på att gå under så orolig jag är. Har haft enstaka bruna flytningar ett par ggr sen jag blev gravid. Fick se lilla bönan i v9 (8+3) och allting såg jättebra ut. Kan tillägga att jag har GAD och det här är jättejobbigt för mig, har katastroftankar konstant och tror liksom inte att bebisen lever längre? Och på detta så mår jag skit, trött, mår illa kan knappt äta. 

vet egentligen inte vad jag ville med denna tråden men ville nog bara skriva av mig. kram 

• Svar på tråden Orolig tjej-v12
  • Jag är bara jag

Kan lite statistik lugna dig kanske? När man sett hjärtat slå v.9 är risken för missfall oerhört låg- endast ca 3%. Det är alltså hela 97% chans att det går bra. Solig Bruna flytningar är ganska vanligt och ofta ofarligt. Vissa som jag blöder ganska rejält och det är ändå ofarligt. Illamående har jag endast mått med de barn jag faktiskt fått och inte vid m.f så även det låter positivt.
    Ta en dag i taget, försök tänka på annat och sysselsätt dig med sånt du tycker är roligt. {#emotions_dlg.flower}

• llllllklkl
    Jag är bara jag skrev 2022-06-22 18:57:19 följande:

Kan lite statistik lugna dig kanske? När man sett hjärtat slå v.9 är risken för missfall oerhört låg- endast ca 3%. Det är alltså hela 97% chans att det går bra.  // Solig Bruna flytningar är ganska vanligt och ofta ofarligt. Vissa som jag blöder ganska rejält och det är ändå ofarligt. Illamående har jag endast mått med de barn jag faktiskt fått och inte vid m.f så även det låter positivt.
    Ta en dag i taget, försök tänka på annat och sysselsätt dig med sånt du tycker är roligt. {#emotions_dlg.flower}

Tack för ditt svar Glad ja man borde ju tycka att statistik ska lugna, men jag har liksom så svårt att tro på detta? Att min kropp kan skapa en bebis?? Vet inte vad det grundar sig i.. men men. KUB på onsdag? är så spänd och nervös{#emotions_dlg.flower}
  • Lilant

med vecka 9 menas 9+0 och inte 8+0. Jag blödde och bäbis levde i vecka 8+3 i vecka 9+3 va den död. Moderkakan fäster någon gång mellan 8+0 och 9+0. Efter 9+0 kan man göra ultraljud med "säkrare resultat" ultraljud innan vecka 9+0 betyder inget tyvärr. 

• llllllklkl
    Lilant skrev 2022-06-24 13:13:06 följande:

med vecka 9 menas 9+0 och inte 8+0. Jag blödde och bäbis levde i vecka 8+3 i vecka 9+3 va den död. Moderkakan fäster någon gång mellan 8+0 och 9+0. Efter 9+0 kan man göra ultraljud med "säkrare resultat" ultraljud innan vecka 9+0 betyder inget tyvärr. 

Vilken oerhört negativ och tråkig kommentar. Du är den första som skriver att v9 är 9+ och inte 8+. men skitsamma! Att göra ultraljud i den veckan betyder ingenting för VEM? Hjärtat har ju börjat slå och har livstecken. Sen slutar inte risken för missfall bara för att man passerar dem här 12 första veckorna eller för att moderkakan fäster. Allting kan hända oavsett var i graviditeten du befinner dig. 

Jättetråkigt att det hände dig, men hoppas verkligen inte att dina vänner vänder sig till dig för stöd. Det gör dem nog ingen nytta

• Jag är bara jag
    llllllklkl skrev 2022-06-23 23:12:55 följande:
    Tack för ditt svar Glad ja man borde ju tycka att statistik ska lugna, men jag har liksom så svårt att tro på detta? Att min kropp kan skapa en bebis?? Vet inte vad det grundar sig i.. men men. KUB på onsdag är så spänd och nervös{#emotions_dlg.flower}
    Jag trodde knappt på barn förrän min första var född. Det var liksom för fantastiskt. Men likväl får de allra flesta gravida barn. Glad Ett mirakel helt enkelt. Hjärta Håller en tumme- och tror absolut det kommer gå bra.  {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Orolig tjej-v12