• Kanerol86

Missfall, ÄL och ny graviditet

Hej,

Ni som fått missfall och gjort ett lyckat försök igen snart därpå, jag skulle vilja höra era erfarenheter kring hur er första ägglossning kändes, hur graviditetssymtomen upplevdes osv. 

Jag genomgick MA för 6 veckor sedan i v9 men graviditeten hade avstannat i v 6+2. Jag fick en cytotec kur bara några dagar därpå och behövde inte skrapas. Jag fick ägglossning för ca 12 dagar sedan och den var bekräftad av UL, ÄL test samt temperaturhöjning så jag känner mig jäkligt säker på att det ramlade iväg ett litet ägg iaf. Nu går jag och väntar på att få mens eller plus. Ni som vet ni vet också hur orimligt seg tiden känns och att man har mycket tankar. 

En sak jag funderar över är att mina bröst inte ömmade vid ÄL. Hade däremot relativt kraftiga ÄL smärtor. Till saken hör att de nästan alltid börjar ömma vid ÄL, nästan så det är jobbigt. Jag vill hävda att jag varken har graviditetskänningar eller mensen är på G känningar heller. Jag funderar på om det kan finnas någon sanning i att när man nyss varit gravid så är kroppen inte så känslig för de vanliga samt tidiga hormonerna som man normalt kan känna. I synnerhet med tanke på att allt är ganska progesteronstyrt. Dvs progesteronhöjning vid ÄL samt vid graviditet. Finns det någon som kan bekräfta något liknande? Eller dementera för den delen (vill inte hamna i ngn confirmation bias såklart Skrattande)

Svar på tråden Missfall, ÄL och ny graviditet