• Anonym (Försöker)

Hur ska man visa omtanke?

En visar omtanke med en tyst kram eller kyss eller kanske att ha sex. 

Den andre visar omtanke genom ord, t.ex. Hur känns det nu med?. ? Vad trycker du om?? Hur vill du att vi ska göra med ?.? 

vi pratar helt olika språk. För oss är det ett problem. Hur löser man det? Går det ens? 

• Svar på tråden Hur ska man visa omtanke?
  • Kockobello
    Drottningen1970 skrev 2022-06-24 08:43:47 följande:

Visa omtanke med hjälp av sex?

Detta handlar inte om att prata olika språk utan om att du är korkad.

Haha 
  • Kockobello
    Kockobello skrev 2022-06-24 08:44:54 följande:
    Haha 
    Hon menar nog typ ge bekräftelse. Ordvalet gör det ju lite lustigt, haha.
  • Anonym (Försöker)
    Kockobello skrev 2022-06-24 08:47:01 följande:
    Hon menar nog typ ge bekräftelse. Ordvalet gör det ju lite lustigt, haha.
    Vet inte vilket ord som är bäst. Jag menar alltså hur man visar att man bryr sig om den andre. Alltså att man är mån om den andre osv. Förstår du?
  • Anonym (Försöker)
    Drottningen1970 skrev 2022-06-24 08:43:47 följande:

Visa omtanke med hjälp av sex?

Detta handlar inte om att prata olika språk utan om att du är korkad.

Kan du förklara lite på vad sätt jag är korkad? 
  • Dexter dot com

Prata om vad ni behöver av varandra för att må bra i er relation och fundera sen på om ni kan tillmötesgå varandras behov. Kommunikation är lösningen på väldigt mycket!

• Fjäril kär

Man kan visa omtanke och ge bekräftelse på olika sätt, huvudsaken är att man kommunicerar om det så båda parter förstår vad som menas. Man kan inte förvänta sig att den andra ska förstå vad jag behöver om jag inte säger något.

Min exman var en mer praktisk människa och visade att han brydde sig om mig genom att serva min bil, lösa viss problem, köpa saker som underlättar min vardag, handla, dammsuga eller boka restaurang osv.... Ville jag ha mer känslor så fick jag be om det och helt enkelt säga att "jag har haft en skitdag, kom hit och kramas med mig" 

• Anonym (Försöker)
    Fjäril kär skrev 2022-06-24 09:13:43 följande:

Man kan visa omtanke och ge bekräftelse på olika sätt, huvudsaken är att man kommunicerar om det så båda parter förstår vad som menas. Man kan inte förvänta sig att den andra ska förstå vad jag behöver om jag inte säger något.

Min exman var en mer praktisk människa och visade att han brydde sig om mig genom att serva min bil, lösa viss problem, köpa saker som underlättar min vardag, handla, dammsuga eller boka restaurang osv.... Ville jag ha mer känslor så fick jag be om det och helt enkelt säga att "jag har haft en skitdag, kom hit och kramas med mig" 

Så om du haft en skitdag mår du bättre av en tyst kram? du vill inte få en fråga Vad har hänt idag? 

Och om jag behöver ord, då ska jag säga Jag har haft en skitdag, kan du ställa lite frågor. ?

• Anonym (Linn)

Nu generaliserar jag men enligt mig beror det på att kvinnor och män är olika.

En kvinna i relation uppmärksammar sin man regelbundet och ofta. Hon frågar hur han haft det under dagen, hon minns när han har ett viktigt möte, en läkartid, när han samt hans närmaste familj fyller år. Hon frågar efteråt hur det gick på mötet tex. När han fyller år förbereder hon ofta långt innan: Hon väljer ut något som hon vet att han vill ha och som han nämnt tidigare. Hon ser till att det är fint hemma och de firar med hans favoritmat eller går till en restaurang han gillar.

Det är viktigt för henne att han är med i alla beslut och att det ska passa honom också. 

Om hon ska göra något på egen hand är det viktigt för henne att han är medveten om detta och att det är ok för honom. Hon vill inte att han ska få extra belastning pga att hon ska träna, träffa en kompis eller vad det nu kan vara. 

Är han trött får han sovmorgon. Är han på dåligt humör tar hon barnen så att han får egentid. Hon läser ständigt av honom och anpassar sig. Hon vill gärna kramas och gillar att prata med honom, det kan vara ytligt och roligt eller djupa diskussioner. 

Mannen gör kanske inte riktigt något av det ovan. Men han tar bilen till besiktningen efter att hon bokat in en tid. På sommaren klipper han gräset. Han köpte en ny grill förra sommaren. Sen vill han ofta ha sex. 

• Fjäril kär
    Anonym (Försöker) skrev 2022-06-24 09:33:25 följande:

Så om du haft en skitdag mår du bättre av en tyst kram? du vill inte få en fråga Vad har hänt idag? 

Och om jag behöver ord, då ska jag säga Jag har haft en skitdag, kan du ställa lite frågor. ?

Om jag får en kram och lite närhet så öppnar det upp för mig att kunna berätta om varför det varit en skitdag. Då kommer det automatiskt när jag känner att jag hade hans fulla uppmärksamhet. 

Min exman behövde ord och när han uttryckte sig om en skitdag så släppte jag allt och satt mig ner med honom och frågade vad som hänt och då kom det. Han ville INTE ha närhet vid dessa tillfällen då han oftast var upprörd utan det kunde istället komma många timmar senare vid sängdags tex då han ville ha sex som tack för att jag lyssnade och för att han kände sig lätt om hjärtat. 
  • Anonym (Love)

Läspå om kärleksspråk, finns massor på youtube om du söker på Love language, finns fem olika. Läs detta tillsammans och prata om var ni står så kommer ni få mkt bra verktyg och förståelse för er partner o möjlighet att fördjupa relationen.

Svar på tråden Hur ska man visa omtanke?