• DeprimeradPappa

    Hon stack och svarar inte

    Nu har sambon tagit gemensam 8 månaders bebis och stuckit. Vi har grälat en hel del senaste tiden och jag har varit en skitstövel som inte förstått hur trött hon varit och hur hårt hon kämpat med vårt barn. Känner mig genomkorkad och en usel människa som inte fattat detta. Vi har grälat och sagt dumma saker till varandra och jag har varit den sämsta av oss.

    Under dagen var allt som vanligt och sen när jag kom hem efter en arbetsmiddag på kvällen var sambo och barn borta. Har packat med sig det mesta för barnet och är nu helt okontaktbar.

    Är nu livrädd att hon ska lämna mig och jag inte kan träffa barnet. Tror inte hon skulle valt att göra såhär om hon inte var hel genomslut orkesmässigt. Småbarnsåren är ju tuffa och vi bägge är jättetrötta, av olika anledningar. 

    Vill inte ha bråk, vill bara lösa detta och fortsätta

    Men vad göra nu? Har gått 4 dagar och har försökt ge henne utrymme. Försökte såklart ringa när jag upptäckte dom var borta, drog ett sms därefter. Dagen efter skickade jag ett lång mail där jag ber om ursäkt för vad jag sagt i stridens hätta och en del annat jag tar på mig skulden för. Inga svar alls


     


    Hur länga ska man vänta innan man gör något och vad ska man göra?


     


    Tacksam för all typ av input

  • Svar på tråden Hon stack och svarar inte
  • Gasellen87

    Du har ingen aning om vart hon kan ha tagit vägen? Föräldrar, vänner? Någon annan du kan få kontakt med? 

  • DeprimeradPappa

    Nej det har jag inte. Sen är det ju svårt om hon no tänkt sig ev tillbaka och inte sagt något till vänner eller släkt. Och så söker jag kontakt huxflux och ställer konstiga frågor. Känns riskabelt för en bra framtida relation 

  • skolios

    Att hon har lämnat dig får du ju förstå att hon ju redan har gjort. Ditt barn däremot har du ju rätt att få träffa. Din första prio måste vara att få kontakt med henne.

  • Billie38

    Har du gjort henne illa någon gång, eftersom hon valde att lämna utan att meddela?

    Du får ta och ringa runt till hennes familj o närmaste vänner. för o försäkra dig om att hon är trygg och har någon som tar hand om henne. Men respektera att hon behöver tid ifrån dig.

    Varför insåg du inte tidigare hur trött hon var, utan först när hon valt att lämna?

  • Litorina

    Du kan kanske ringa hennes föräldrar, säga som det är (att ni bråkat) och att du är orolig och främst vill veta att de är ok. Om de inte redan vet  var de befinner sig så kan de kontakta henne och sen rapportera till dig att de är på ett bra ställe (som vi ju får hoppas att de är!).


    Det är ditt barn och det är inte mer än rimligt att du försäkrar dig om att ditt barn är i säkerhet. Om något hänt dem är det ju viktigt att det upptäcks snabbt. Om det är lämpligt att du har kontakt med dem sen beror på vad du gjort och sagt. Men att försäkra sig om att de är trygga är inte fel. 

  • DeprimeradPappa

    Att hon lämnat är uppenbart men om det är ett genomtänkt val hon inte kommer ångra när hon fått tid att tänka och vila ikapp är frågan

    Vi har sårat varandra verbalt men inte något våld. Så jag har sårat henne genom att kritisera saker hon gjort och sagt framförallt om barnet. Det känns så otroligt onödigt nu när jag fått et par dagar reflektion i lugn och ro ensam

    Att jag inte märkt hur illa det var innan hon försvann är då jag varit lika trött av arbete och arbete hemma med detmesta utöver barnet  

  • Fjäril kär

    Seriöst och allvarligt talat så varför är din framtida relation med övrig släkt/familj ditt största problem just nu?
    Hallå vakna! Du sitter inte i förhandlingsposition här. Gör om och gör rätt. 

  • DeprimeradPappa
    Fjäril kär skrev 2022-06-25 21:01:38 följande:

    Seriöst och allvarligt talat så varför är din framtida relation med övrig släkt/familj ditt största problem just nu?
    Hallå vakna! Du sitter inte i förhandlingsposition här. Gör om och gör rätt. 


    Hur menar du nu? Jag vill inte förstöra för henne. Eller missförstår jag något nu?
  • complicit
    DeprimeradPappa skrev 2022-06-25 21:03:45 följande:
    Hur menar du nu? Jag vill inte förstöra för henne. Eller missförstår jag något nu?
    Om du inte ringer runt till hennes föräldrar, syskon och vänner kommer ju bara säga henne att du verkligen inte bryr dig om hennes och bebisens välmående.
    Hon är ju med största sannolikhet hos någon hon känner, förmodligen hennes föräldrar.
    Ring om du vill rädda det här.
  • DeprimeradPappa

    Försökte igår med hennes bästa kompis och fick svar på sms men hon hade inget hört på länge. Var dock väldigt formellt formulerat och kändes mer som att sambon kan vara där men kompisen vill inte berätta

    Föräldrarna är bortresta hela sommaren och två gamla gaggiga pensionärer som jag är uppriktigt orolig vad deras hälsa klarar om jag ringer. 


    Funderar på vad kommunen kan hjälpa med? Hon kan ju ha bett dom om hjälp med boende för det är ju svårt att hitta annars runt Stockholm. Då kanske jag får något svar iaf. 


    är det dumt?

Svar på tråden Hon stack och svarar inte