• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Finast enligt er?
  • flygrl

    Röstade på Isabelle för det är ett så vackert namn. Inget fel på Ellen heller men inte alls lika vackert som Isabelle.

  • Minnie36
    flygrl skrev 2022-06-28 17:27:39 följande:

    Röstade på Isabelle för det är ett så vackert namn. Inget fel på Ellen heller men inte alls lika vackert som Isabelle.


    Ja det är vackert verkligen
  • Anonym (Hehe)
    Minnie36 skrev 2022-06-28 21:37:55 följande:
    Alan? 
    Japp, men det låter rätt likt Ellen så lite roligt iaf ;)
  • Minnie36
    Anonym (Hehe) skrev 2022-06-28 21:46:46 följande:
    Japp, men det låter rätt likt Ellen så lite roligt iaf ;)
    Ja lite kanske  
  • Anonym (Ica)

    Isabelle är för mig en av de coola tjejerna i klassen som står och röker på skolgården...
    så jag röstade Ellen, tycker det har en mjukare vänligare klang.

  • Anonym (Två)
    Anonym (Ica) skrev 2022-06-29 00:05:17 följande:

    Isabelle är för mig en av de coola tjejerna i klassen som står och röker på skolgården...
    så jag röstade Ellen, tycker det har en mjukare vänligare klang.


    Jag håller med här! 
  • Minnie36
    Anonym (Två) skrev 2022-06-29 09:53:17 följande:
    Jag håller med här! 
    Ja det har nog den stämpeln för många 
  • Anonym (XXX)

    Isabelle, såklart! Ett vackert och feminint namn med lång historia i Europa, bland annat har spanska drottningar hetat det. Enda problemet är väl att det varit väldigt vanligt väldigt länge nu (men det har ju Ellen också). Och så tycker jag inte att det passar på långa, storväxta kvinnor (men det gör inte Ellen heller). Min dotter hade en kompis ett tag, som var över 180 cm, axelbred och väldigt manhaftig och grov på alla sätt, som hette Isabelle. Då blev det lite fånigt. Hon borde ha hetat Gudrun eller Margareta, typ!

  • Anonym (Två)
    Anonym (XXX) skrev 2022-06-30 10:26:26 följande:

    Isabelle, såklart! Ett vackert och feminint namn med lång historia i Europa, bland annat har spanska drottningar hetat det. Enda problemet är väl att det varit väldigt vanligt väldigt länge nu (men det har ju Ellen också). Och så tycker jag inte att det passar på långa, storväxta kvinnor (men det gör inte Ellen heller). Min dotter hade en kompis ett tag, som var över 180 cm, axelbred och väldigt manhaftig och grov på alla sätt, som hette Isabelle. Då blev det lite fånigt. Hon borde ha hetat Gudrun eller Margareta, typ!


    Isabelle håller jag med om, det låter prinsessigt och flickigt. Ellen passar alla i. Ett bra namn på alla sätt och vis, inte så bedrövligt långt heller! 
  • fluu

    Jag får svara Ellen. Jag har alltid tyckt illa om namnet Isabelle, trots att det inte är något fel på namnet i sig, tvärtom. Det låter för prinsessigt för min smak och alla Isabelles jag har känt har varit... otrevliga. 


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Finast enligt er?