Om er man inte vill förlova/gifta sig mer er - vad tänker ni?
Jag har varit ihop med min karl i snart 4 år. Till 95% bara roligt och härligt, 5% irritation och småtjafs. Vi är båda medelålders, så vi (jag i alla fall) vet ju att förhållanden aldrig är 100% tjafs-fria. Fint sexliv, gemensamma intressen, samma humor och intressen.
Jag vill förlova mig och gifta mig. Han vill inte. Han kan inte förklara varför han inte vill, det bara är så. "Någon gång" säger han, men "inte nu".
Vi har båda varit i långa förhållanden innan, med barn ur de förhållandena (som nu är vuxna). Han var förlovad med den kvinnan som är mamma till hans barn, de kom aldrig till bröllop. Men att förlova sig var ok, DÅ.
Det sårar mig mycket att han nu inte vill. Känns som att han värderar kärleken och relationen till henne högre än den han har till mig. Som att jag betyder mindre, trots att han säger att vårt förhållande är bättre.
För mig ÄR det viktigt med förlovning/giftermål, då jag under så lång tid var ihop/gift med en man (mina barns pappa) som inte var rätt. Jag vill otroligt gärna vara gift med en man jag älskar på detta sätt innan jag dör liksom, i motsats till att jag gifte mig och INTE var så kär när jag var ung.
Vad gör man? Borde det inte vara ganska enkelt att vilja förlova sig om man älskar sin kvinna (dvs jag)..?