• Fundersama jag

Känns som jag är lesbisk/bi, hur går jag vidare?

Jag är så förvirrad, jag är i en relation med en man sedan en tid tillbaka men känner att vår relation mer är vänskaplig. jag har den senaste tiden börjat tänka mer å mer på tjejer, som i att jag gärna vill vara med en tjej?. Det finns en kvinna som jag träffat för ett par månader sedan i samband med att min dotter började på en ny förskola, å jag Känner mig helt förälskad i henne?. (Vi har bara en professionell relation så inget privat men vill så gärna) 
    Tror detta har triggat mina tankar angående vem jag attraheras av?. 

Dock känner jag mig helt oerfaren Och vet inte hur jag ska gå tillväga, jag har aldrig varit med en tjej å vet Inte riktigt hur jag ska ta nästa steg? Det svåraste tycker jag är att veta om och när det är ok att flirta? Och vad vill jag? Jag skulle gärna träffa en tjej för att se hur det känns men är det ok? Borde jag ta reda på vad jag vill först? Men hur gör jag det? 

någon som har något tips? 

• Svar på tråden Känns som jag är lesbisk/bi, hur går jag vidare?
  • Anonym (En sak i taget)

Hej,
    Inge fel med dina känslor. Men tänker du fördjupa flörten med dagisfröken, så bör du göra slut med mannen först. Det är mitt tips Solig

• Anonym (Ghost)
    Anonym (En sak i taget) skrev 2022-06-28 23:00:36 följande:

Hej,
    Inge fel med dina känslor. Men tänker du fördjupa flörten med dagisfröken, så bör du göra slut med mannen först. Det är mitt tips Solig

Exakt.

Och ts, innan du börjar stöta på en person i den positionen så är det bra att känna efter om hon verkligen är intresserad, ta reda på om hon ens är lesbisk/bi och ffa vänta tills barnet inte längre går där. Och som bonus: testa med någon annan först!
  • Anonym (Otrohet)

Så du vill ha tips på hur du kan vara otrogen? Tror inte ett dugg på att du är seriös utan du vill bara  provocera här på FL. Din stil är märkligt bekant. 

• Fundersama jag
    Anonym (En sak i taget) skrev 2022-06-28 23:00:36 följande:

Hej,
    Inge fel med dina känslor. Men tänker du fördjupa flörten med dagisfröken, så bör du göra slut med mannen först. Det är mitt tips  // Solig

Ja men ja absolut kommer jag inte göra något med någon innan jag är singel, men så svårt att sortera mina känslor?. Å vet inte hur jag ska ta reda på vad Jag känner då min ?förälskelse? kom extremt plötsligt för mig, och skapade ett kaos i mitt huvud?.
  • Anonym (Mimmi)
    Fundersama jag skrev 2022-06-29 10:06:09 följande:
    Ja men ja absolut kommer jag inte göra något med någon innan jag är singel, men så svårt att sortera mina känslor?. Å vet inte hur jag ska ta reda på vad Jag känner då min ?förälskelse? kom extremt plötsligt för mig, och skapade ett kaos i mitt huvud?.
    Att stöta på någon som det inte går att undvika efter ett eventuellt bakslag kommer att bli jobbigt.
    Skulle en kvinna börja flirta med mig så skulle jag ta avstånd, undvika henne i möjligaste mån och hålla nödvändiga konversationer så korta som möjligt.

Tänk på att den stora majoriteten är hetero.
  • Fundersama jag
    Anonym (Otrohet) skrev 2022-06-28 23:21:10 följande:

Så du vill ha tips på hur du kan vara otrogen? Tror inte ett dugg på att du är seriös utan du vill bara  provocera här på FL. Din stil är märkligt bekant. 

Nej men nej absolut inte!! 

jag kommer så klart inte vara otrogen, det jag vill ha tips om är hur jag ska sortera mina känslor? känner mig så sjukt förrvirrad då min förälskelse kom väldigt plötsligt å skapade KAOS i mitt huvud, vet varken ut eller In. 

min relation kommer jag hamsters innan jag gör något åt mina tankar men vet inte hur jag ska förstå dem? kanske är jag oklar i min Beskrivens men det är så här det känns! 

• Anonym (Otrohet)
    Fundersama jag skrev 2022-06-29 10:14:44 följande:

Nej men nej absolut inte!! 

jag kommer så klart inte vara otrogen, det jag vill ha tips om är hur jag ska sortera mina känslor? känner mig så sjukt förrvirrad då min förälskelse kom väldigt plötsligt å skapade KAOS i mitt huvud, vet varken ut eller In. 

min relation kommer jag hamsters innan jag gör något åt mina tankar men vet inte hur jag ska förstå dem? kanske är jag oklar i min Beskrivens men det är så här det känns! 

Ok, då ber jag  om ursäkt för min uppenbara feltolkning. 
  • Fundersama jag
    Anonym (Ghost) skrev 2022-06-28 23:08:23 följande:
    Exakt.

Och ts, innan du börjar stöta på en person i den positionen så är det bra att känna efter om hon verkligen är intresserad, ta reda på om hon ens är lesbisk/bi och ffa vänta tills barnet inte längre går där. Och som bonus: testa med någon annan först!
    Hur tar man reda på det tänker jag? :) 
    jag är en väldigt analyserande person så kommer absolut inte göra något innan jag har alla möjliga scenarior av konsekvenser klara för mig? 
    kanske gör jag ingenting alls, samtidigt vill jag inte ignorera det jag känner, men kanske borde vänta å se om det är temporärt å lägger sig eller om Jag fortsätter med den här känslan?. Kan nästan inte fokusera på något annat?. Inlands problem, i know! Men är helt lost på vad jag ska göra!  
  • Anonym (Ghost)
    Fundersama jag skrev 2022-06-29 10:33:40 följande:
    Hur tar man reda på det tänker jag? :) 
    jag är en väldigt analyserande person så kommer absolut inte göra något innan jag har alla möjliga scenarior av konsekvenser klara för mig? 
    kanske gör jag ingenting alls, samtidigt vill jag inte ignorera det jag känner, men kanske borde vänta å se om det är temporärt å lägger sig eller om Jag fortsätter med den här känslan?. Kan nästan inte fokusera på något annat?. Inlands problem, i know! Men är helt lost på vad jag ska göra!  
    Man borde kunna fråga om hon gjort något med sin pojkvän (typ, har du och din kille....?), och då säger hon kanske att hon inte har någon pojkvän eller till och med hintar om att hon inte dras åt det hållet.

Min teori om din kraftiga förälskelse är att du är missnöjd i din nuvarande relation och jag tycker du ska reda ut allt det först. Om ni går isär kan du utforska din sexualitet fritt, eller om han går med på att du är med kvinnor, en del killar är ju ok med sånt.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Ghost) skrev 2022-06-29 11:05:50 följande:
    Man borde kunna fråga om hon gjort något med sin pojkvän (typ, har du och din kille....?), och då säger hon kanske att hon inte har någon pojkvän eller till och med hintar om att hon inte dras åt det hållet.

Min teori om din kraftiga förälskelse är att du är missnöjd i din nuvarande relation och jag tycker du ska reda ut allt det först. Om ni går isär kan du utforska din sexualitet fritt, eller om han går med på att du är med kvinnor, en del killar är ju ok med sånt.
    Så kan man väl inte säga heller?
    Skulle tycka att det var jättekonstigt om någon förutsatte att jag lever i en relation.
    Tror du, på allvar, att dagisfröken viskar lite att hon är flata, i ts öra eller?

Lägg av. Sämsta rådet hittills.
Svar på tråden Känns som jag är lesbisk/bi, hur går jag vidare?