• Storspoven87

Tidigt VUL och bakåtflyttad- orolig

Hej,

Det är snart 2 år sedan vi började försöka bli gravida och under den tiden har vi fått 4 missfall varav ett sent i vecka 17. Nu äntligen gravida igen och i, vad jag trodde, vecka 8 (7+1). 

Fick komma på tidigt UL idag pga vår historik och hoppades få se ett tickande hjärta och lugnas. Vi fick se ett tickande hjärta, men fostret mätte bara 6+1. Jag vet att man kan bli flyttad fram och tillbaka, men jag fattar inte hur det skulle kunna vara ok..

Fick Gravid +3 på Clearblue för 2 veckor sedan, så jag tycker att 6+1 låter alldeles för lite. Tyckte också att hjärtat slog sakta morföräldrar senaste gången. Är så satans oroligt att vara gravid efter alla motgångar <3

Finns ni, som precis som jag fått Gravid +3 och sedan ändå blivit bakåtflyttad? 

Behöver solskenshistorier <3

• Svar på tråden Tidigt VUL och bakåtflyttad- orolig
  • Anonym (Jag)

Jag fick höra på vul 5+0 när Jag va I 7+0 i vecka 12+ fick jag veta att jag egentligen va I vecka 14+ som jag trott hela tiden 

• Storspoven87

Om någon läser detta och är nyfiken på hur det gick kan jag meddela att min magkänsla stämde. På det uppföljande VUL:et en vecka senare hade hjärtat stannat. 

Nu är vi gravida igen men den här graviditeten är minst sagt lika orolig, med två hinnsäckar (ev tvillinggraviditet dvs) och rosa flytningar sedan plus. Vecka 6+1 idag, och hoppas få se hjärtslag på torsdag på nästa VUL.

• Anonym (O)

Hur har det gått ts?

• Storspoven87

Min magkänsla stämde, det var inte som det skulle. Fick komma in på nytt VUL en vecka senare och då konstaterades att fostret inte växt något alls och inte hade hjärtakrivitet. Dvs ett MA. 

Nu är jag dock gravid igen i vecka 10 och har sett bebis i vecka 7 och 9 och allt ser hittills jättebra ut <3

Svar på tråden Tidigt VUL och bakåtflyttad- orolig