• Anonym (Förvånad)

Funkar verkligen Tinder? Tycker det suger..

Har blivit tipsad utav flera personer om Tinder!

Intryck efter ca 48h? Jag fattar ingenting.. 

Har svajpat på kanske 1000 tjejer utan resultat. Noll respons?

Sen har jag matchat med ett antal tjejer, dock inte jättemånga ändå. Men konversationen dör ut sen efter två inledande meningar och de bara försvinner iväg?

• Svar på tråden Funkar verkligen Tinder? Tycker det suger..
  • Anonym (Förvånad)

Så vad är så fantastisk med Tinder? 

Länge sedan jag var ute på dejtingmarknaden online, så Tinder är nytt. Men det som jag hittills upplevt som sämst.

Jag har en pres och helt okej bilder på mig själv kan jag tillägga.

• Anonym (Ja)

Funkar Tinder? Hur långt är ett snöre? 

Det beror väl på mycket - vem man är, vad man söker, vem man söker.

För mig har det funkat bra - träffade mitt ex, därefter några trevliga flings och en kk och därefter för några år sedan mannen som jag är lyckligt gift med idag. Men det är såklart en massa människor man måste sålla bort, vara tydlig med vad man söker och inte ta en träff eller match på så stort allvar utan mer som en kul grej. För mig funkade det bra eftersom jag inte hade en vänskapskrets med många singlar och ett jobb där jag helst inte ville ha förhållanden. 

• Karl03

En kul grej jag upplevde på Tinder. bara testat det kort.. Det var att en hel del tjejer anmärkte på att killars presentationer var stereotypa och dåliga, men samtidigt upplevde jag att det gällde för mer än 95 procent av alla tjejer också..
    Fillers, bikinibilder och alla otaliga vinglasbilder.. Snark! Zzz zzzz

• Anonym (Tinder funkar fint!)

Efter 48 timmar kan man inte förvänta sig att människor står i kö för att dejta. Det känns som att du är en smula naiv och har för höga förväntningar. 

Att nätdejta tar tid och kräver tålamod. 

Sen tvivlar jag på att dessa 1000 tjejer verkligen motsvarar dina krav på en flickvän. Swipa inte random för att försöka få matchning med så många som möjligt utan ansträng dig en smula.

Hellre 1 matchning i månaden som verkligen är genomtänkt än 200 random swipes per dag . 

• Anonym (Mman)

Ja självklart funkar Tinder. Det har du jusjälv fått uppleva, att du sedan blir utsorterad har inte med funktion att göra. 

• Anonym (Förvånad)
    Anonym (Ja) skrev 2022-06-30 10:16:10 följande:

Funkar Tinder? Hur långt är ett snöre? 

Det beror väl på mycket - vem man är, vad man söker, vem man söker.

För mig har det funkat bra - träffade mitt ex, därefter några trevliga flings och en kk och därefter för några år sedan mannen som jag är lyckligt gift med idag. Men det är såklart en massa människor man måste sålla bort, vara tydlig med vad man söker och inte ta en träff eller match på så stort allvar utan mer som en kul grej. För mig funkade det bra eftersom jag inte hade en vänskapskrets med många singlar och ett jobb där jag helst inte ville ha förhållanden. 

Kul! Ja jag har två nära vänner, en tjej och en kille som verkligen rekomenderar Tinder och jag har dessutom hört fler lovord från andra, men själv har jag inte på över två dygn lyckats få kontakt med mer än drygt en handfull personer och det har varit bara några futtiga rader som skrivits.
  • Anonym (Förvånad)
    Anonym (Tinder funkar fint!) skrev 2022-06-30 10:20:39 följande:

Efter 48 timmar kan man inte förvänta sig att människor står i kö för att dejta. Det känns som att du är en smula naiv och har för höga förväntningar. 

Att nätdejta tar tid och kräver tålamod. 

Sen tvivlar jag på att dessa 1000 tjejer verkligen motsvarar dina krav på en flickvän. Swipa inte random för att försöka få matchning med så många som möjligt utan ansträng dig en smula.

Hellre 1 matchning i månaden som verkligen är genomtänkt än 200 random swipes per dag . 

Ja men jag har liksom inte riktigt fattat Tinder. Hur anstränger jag mig då? Vad kan jag göra mer än bara svajpa?
  • Anonym (Förvånad)
    Karl03 skrev 2022-06-30 10:18:27 följande:

En kul grej jag upplevde på Tinder. bara testat det kort.. Det var att en hel del tjejer anmärkte på att killars presentationer var stereotypa och dåliga, men samtidigt upplevde jag att det gällde för mer än 95 procent av alla tjejer också..
    Fillers, bikinibilder och alla otaliga vinglasbilder.. Snark! Zzz zzzz

Hahaha jaa alla sommarklänningar och vinglas.. Och noll presentationstex..
  • Anonym (Hmm)

Om du swajpar på för många så sänks din rating faktiskt.

Tinder är bra eller dåligt beroende på vad man förväntar sig. Ytliga träffar, casual sex, bekräftelse, bra. Söka långsiktig relation, dåligt. Alldeles för liten chans att träffa rätt.

• Anonym (Förvånad)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-06-30 10:29:06 följande:

Om du swajpar på för många så sänks din rating faktiskt.

Tinder är bra eller dåligt beroende på vad man förväntar sig. Ytliga träffar, casual sex, bekräftelse, bra. Söka långsiktig relation, dåligt. Alldeles för liten chans att träffa rätt.

Aha.. Okej. 
Svar på tråden Funkar verkligen Tinder? Tycker det suger..