• sevgilim

Hänga gardin i taket?

Hej!

Jag vill gärna hänga en gardin/drapperi mellan mitt vardagsrum och hall eftersom det inte finns ngn dörr där. Ska jag hänga ngn typ av gardinstång i taket och isf vad för typ och hur? Hjälp! :)

Hoppas att ni förstår hur jag menar...

• Svar på tråden Hänga gardin i taket?
  • Coursell

Satsa i så fall på en skena som man sätter såna där nypor i. Tycker jag

• Jennie Brunflo

Min kompis köpte speciell gardinstång och hängde en gardin mellan vardagsrummet och sovrummet.

Gardinstången fäste man på ena sidan om dörren/öppningen.
    Den är som en pinne som man sätter ett tyg på ... och sedan kan man öppna och stänga den "dörren" eftersom pinnen bara sitter fast på ena sidan om dörrposten.
    Jättesnyggt och praktiskt att inte ha ett hängande draperi.

• Salmiak6

Ikea har en jättesmidig upphängningsanordning som går att fästa i taket. Det är jättesmidigt att dra paneler utmed den.

• sevgilim

Fler tips? Man kanske borde åka till IKEA och fråga, de brukar ju vara påhittiga

• AnnaGBG

Salmiak--Den där vajern menar du? Den har vi. Jättebra! Går att fästa i taket ja, och på lite andra sätt där det är svårt att hända upp staänger.

• sevgilim

Det borde väl funka att ha en penelgardinsuppsättning, men använda vanliga, lite tyngre gardiner... Tyckte att jag såg det på IKEAs hemsida?
    Man vill ju inte att det ska bli för tungt heller... hmm

• Angelica J

har vajern i hallen, funkar sådär tycker jag, jordan har så lätt för att dra ner den hela tiden
    men i emilias rum har vi satt upp tunna gardinstänger i taket med krokar- skitsnyggt!

• sevgilim

Angelica J:
    Aha... Det låter spännande! Ganska stora krokar då, gissar jag? Använder du caféstång eller hur har du gjort sedan?

Svar på tråden Hänga gardin i taket?