• Citte 83

    Hur många dagar innan ägglossning ( samlag och fick pluss?

    Hur många dagar innan ägglossning hade ni samlag för att det tog sig?
    Flera gånger,? eller blev ni det innan ägglossning alltså inte samma dag som ägglossning men fick ett plus. 


    Känns som en evighet denna gång, har fyra barn innan.

    Nr ett fjärde kuren
    Nr två skyddet sprack
    Nr tre första månaden
    Nr fyra andra månaden
    Nu ålder 39 år. 

  • Svar på tråden Hur många dagar innan ägglossning ( samlag och fick pluss?
  • Hoppsan82

    Jag är gravid i vecka 6 enligt egna beräkningar och appen Natural cykles. Vi hade sex morgon och kväll på lördagen fem dagar innan ägglossning. Efter det träffades vi inte förrän dagen efter ägglossning. Så jag antar att min kropp sparare sperman i fem dagar.

    Vi försökte inte bli gravida, hade ett ma i december som var ganska jobbigt.

  • Citte 83

    Hej, så 4 dagar innan för dig. 
    Innan ägglossning.

    Jag tror ägglossning är idag och vi har haft det varje dag men idag kommer det inte ske, 

    Fattar ej varför det ej har tagit sig dem andra månader då vi har det under dem dagar jag har det sekret, om det har med åldern? Eller att det tar längre tid denna gången. Inte samma relation som tidigare. 

  • Citte 83

    Nu vet jag inte hur det blir denna månad om det räcker med dem stunder som varit, säga ju att de är lättare två eller en dag INNAN än dagen ägglossning är. 

    Längtar ju otroligt mycket att det ska bli ett plus ??

  • Maymom

    1 dagen innan och dagen efter.
    2 lite osäker men gissningsvis samma dag
    3 tre dagar innan.

  • Anonym4848

    Första hade vi bara sex en gång den dagen jag fick positivt på ägglossningstest, inget dagarna innan eller efter. Det blev sen ett MA. När dottern blev till hade vi sex en gång på dagen med positivt ÄL-test och en gång dagen efter.

  • 060923

    Jag är också 39 och plussade nyligen. Är i v 6. 
    Vi hade sex samma dag LH-ökningen började, och dagen efter ÄL. 
    Kan tillägga att tre cykler innan så syntes ingen LH ökning, trots regelbunden mens. Ägglossningen kan ju vara lite oregelbunden i vår ålder. Så tips att använda ägglossningstester om ni inte redan gör det. 


    Lycka till! 

  • Jooosen

    4 dagar innan, halvt avbrutet. Blev sjukt förvånad när
    jag plötsligt va gravid. Första barnet tog 3 år med massa ivf försök! 


    Ivf-barn född 2020, nu spontant gravid bf september 2022
Svar på tråden Hur många dagar innan ägglossning ( samlag och fick pluss?