• Anonym (Damen)

Bruten svanskota

Har  bruten svanskota. 

Röntgat mm men de finns "ingen hjälp att få" 

Snälla säg att det finns hjälp, vad har ni andra fått för hjälp? 

• Svar på tråden Bruten svanskota
  • Anonym (Dom ljuger ej)

Bröt min svanskota som 10 åring. Finns ingen hjälp att få tyvärr
     Smärtlindring med kortison spruta typ... Men det först efter det läkt och är inget jag rekommenderar. Men ju fler barn jag fött desto mindre ont har min lilla svans gjort. Sjukgymnast är också skit.. funkar ej. 

• Anonym (Stina)

Jag bröt min svanskota vid första förlossningen. Kunde inte sitta på ett år och var svårt att göra nummer två. Men det fanns inget att göra annat än att ha en munk-kudde att sitta på och använda laxerande medel. 

Det är sjukt jobbigt! Lider med dig! Det går över tillslut.  Styrkekramar! 

• Anonym (schwanz)

Det finns tyvärr inget att göra. Bröt min vid förlossningen och det tog säkert 2 år innan jag kunde sitta normalt. Kunde vicka på den rätt länge. Det går ju inte att gipsa en svanskota dessvärre.

• Anonym (Omkull)

Bröt min svanskota 2017 brydde mig inte om att söka för de först för vet att dom inte gör nåt åt de men efter 4 veckor utan lindring passade jag på att fråga när jag ändå va där i annat ärende. Jättedumt att jag inte sökte för den hade då läkt snett och blev aldrig helt bra. Enda lindringen jag hittade va en hemorrojdkudde att sitta på 
    känner fortfarande av den rejält om jag sitter länge och cykla kan jag absolut inte göra

• Anonym (Dom ljuger ej)

Till hon som säger att det går över tillslut. Du va mer undantag än regel tyvärr. I dom allra flesta fall så få man lida livet ut på ett eller annat sätt. Men är glad för din skull att du inte längre lider av det. 

• Anonym (Klaraglutenintolerant)

Jag halkade på en pamflett för flugfiske, flög upp en halv meter och landade på korsryggen. det hela blev en dominoeffekt svanskota, utskott osv small av 

jag fick sitta i rullstol heltid utom när jag sov och gå på sjukgymnastik flera dagar i veckan

jobbar som bibliotikarie, de fick via kommunen installera en ramp och en assistent som kunde köra upp mig där 

Hade en bjäbba som kom och masserade mig två gånger i veckan 
    är återställd nu 

• Anonym (Stina)
    Anonym (Dom ljuger ej) skrev 2022-07-01 13:57:42 följande:

Till hon som säger att det går över tillslut. Du va mer undantag än regel tyvärr. I dom allra flesta fall så få man lida livet ut på ett eller annat sätt. Men är glad för din skull att du inte längre lider av det. 

Går över var kanske överdrift men för min del är det inte begränsande. Jag känner av det vid toalettbesök fortfarande efter 6 år men inte i övrigt. Kan sitta, cykla, titta på trästolar. Det är skönt att jag haft tur. Beklagar verkligen du är en av dem som hade otur! 
Svar på tråden Bruten svanskota