• Kosmos

    Ja andra gången

    Ni som fått ja andra gången, berätta hur gick det till? Hur lång tid hade det gått från första nejet?

  • Svar på tråden Ja andra gången
  • Kosmos
    FredrikLiksom skrev 2022-07-01 23:05:43 följande:

    Det underlättar nog om du berättar vad du pratar om. Skrattande


    Tråden ligger i relationer borde väl räcka men tydligen inte. Jag ger två exempel på situationer det ena kan vara när man inleder en relation och de andra när man friar.
  • Guldnovan

    Menar du att det är brukligt att man friar en gång till efter att man fått nej?  


    Kosmos skrev 2022-07-02 17:33:20 följande:
    Tråden ligger i relationer borde väl räcka men tydligen inte. Jag ger två exempel på situationer det ena kan vara när man inleder en relation och de andra när man friar.
  • quetzalcoatlus
    Kosmos skrev 2022-07-02 17:33:20 följande:
    Tråden ligger i relationer borde väl räcka men tydligen inte. Jag ger två exempel på situationer det ena kan vara när man inleder en relation och de andra när man friar.
    Du funderar alltså på att fria en gång till till personen som redan avvisat dig?
  • Kosmos
    quetzalcoatlus skrev 2022-07-02 18:28:50 följande:
    Du funderar alltså på att fria en gång till till personen som redan avvisat dig?
    Nej, hur kan du få det till att de handlar om mig?
  • quetzalcoatlus
    Kosmos skrev 2022-07-02 19:00:50 följande:
    Nej, hur kan du få det till att de handlar om mig?
    I nio fall av tio när folk startar trådar, så handlar tråden om de själva. Vem handlar din tråd om då?
  • FredrikLiksom
    Kosmos skrev 2022-07-02 17:33:20 följande:
    Tråden ligger i relationer borde väl räcka men tydligen inte. Jag ger två exempel på situationer det ena kan vara när man inleder en relation och de andra när man friar.
    Det är mycket möjligt att jag är trög men nu fattar jag ännu mindre.
  • Guldnovan
    FredrikLiksom skrev 2022-07-02 20:23:08 följande:
    Det är mycket möjligt att jag är trög men nu fattar jag ännu mindre.
    Mm det blev inte mer begripligt. 
  • quetzalcoatlus
    FredrikLiksom skrev 2022-07-02 20:23:08 följande:
    Det är mycket möjligt att jag är trög men nu fattar jag ännu mindre.
    TS undrar hur det har gått till när andra har friat till någon eller försökt inleda en relation med någon de redan fått nej av, men som andra gången sagt ja.
  • Kosmos
    quetzalcoatlus skrev 2022-07-02 20:14:31 följande:
    I nio fall av tio när folk startar trådar, så handlar tråden om de själva. Vem handlar din tråd om då?

    Ingen, jag försöker utgå från ett allmänt perspektiv. Det verkar gå så där då tråden inte fått någon fart.

    I fall jag ska ta det lite från en personlig vinkel så jag har genom åren hört och läst om att när det kommer till relationer får du bara en chans. Stämmer det?

  • quetzalcoatlus
    Kosmos skrev 2022-07-03 11:09:00 följande:

    Ingen, jag försöker utgå från ett allmänt perspektiv. Det verkar gå så där då tråden inte fått någon fart.

    I fall jag ska ta det lite från en personlig vinkel så jag har genom åren hört och läst om att när det kommer till relationer får du bara en chans. Stämmer det?


    Anledningen till att du inte får några svar är nog att de allra flesta respekterar ett nej. Om någon inte vill gifta sig med en, eller inleda en relation med en, så håller man inte på och tjatar tills personen säger ja.

    Det är väl olika. Har hört om flera exempel där par har blivit tillsammans igen. Vet inte hur vanligt det är. Men i de fall det har hänt så har det nog funnits en ömsesidig önskan och strävan att hitta tillbaka till varandra, inte att den ena bara har frågat igen. Oavsett så måste ju båda verkligen vilja bli tillsammans igen. Att komma och be om en andra chans och hävda att man blivit en bättre människa eller liknande, tror jag inte ger så stor framgång.
  • Kosmos
    quetzalcoatlus skrev 2022-07-03 13:28:23 följande:
    Anledningen till att du inte får några svar är nog att de allra flesta respekterar ett nej. Om någon inte vill gifta sig med en, eller inleda en relation med en, så håller man inte på och tjatar tills personen säger ja.
    Att respektera ett nej är ju sunt förnuft annars är det något fel på en, men betyder det att nej är för alltid?
  • Guldnovan
    Kosmos skrev 2022-07-03 20:00:27 följande:
    Att respektera ett nej är ju sunt förnuft annars är det något fel på en, men betyder det att nej är för alltid?
    Ja annars respekterar man inte det och det är fel på en......Precis som du skriver. 
    Vill du tjata till dig ett ja? 
  • Kosmos
    Guldnovan skrev 2022-07-03 20:07:45 följande:
    Ja annars respekterar man inte det och det är fel på en......Precis som du skriver. 
    Vill du tjata till dig ett ja? 
    Eftersom att människor förändras när åren går skulle jag inte se det som att tjata i fall man skulle fråga igen efter flera år,


Svar på tråden Ja andra gången