• Anonym (Lena)

Kär i min kvinnliga kollega

Hej alla

Jag är en heterosexuell kvinna. Aldrig varit attraherad av kvinnor men nu har jag blivit så kär i min kvinnliga kollega 

Hon är väldigt maskulin på alla sätt och vis och kanske är det just det som jag dras till. Hon är så otroligt smart, snäll och omtänksam. Jag har sett att hon har tittat ofta på mig och detta började faktiskt redan två år sedan men jag la inte större tyngd på det men nu nyligen har det bara blivit mycket mer i och med att vi har börjat jobba ihop så mycket och särskilt tittar hon djupt i mina ögon många gånger.
    Var jag än går stöter jag på henne och hon ler varenda gång. Hon väntar alltid efter möten så vi kan gå och prata tillsammans. Känns som att vi får lära känna varandra genom dessa konversationer som handlar om annat än jobb. 

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har försökt verkligen att förtränga, förneka och förkasta mina känslor men verkar helt omöjligt. Det är verkligen något "i luften" när vi ses och väntar alltid på att vi är ensamma så vi kan få prata. 
    Vad tycker ni att jag ska göra? Kan inte sluta tänka på henne. Gråter ibland pga detta
  • Svar på tråden Kär i min kvinnliga kollega
  • Anonym (...)

Vad härligt att du är kär, grattis! Är väl bara att köra på någon aw eller så? Eller vad håller dig tillbaka?

• Anonym (A)
    Anonym (...) skrev 2022-07-01 22:34:53 följande:
    Vad härligt att du är kär, grattis! Är väl bara att köra på någon aw eller så? Eller vad håller dig tillbaka?
    Håller med
  • Ocdmänniska

Som andra personen sa, grattis på att vara kär! Och faktumet att det är en kvinna är helt normalt och okej! Det är många kvinnor som inte vet eller ens tror att dom kan bara attraherad av en annan kvinna tills det plötsligt händer.
    Mitt tips till dig är att ta vara på det, livet är för kort för att inte gå efter det man vill.
    Vet du om hon gillar kvinnor? 

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (...) skrev 2022-07-01 22:34:53 följande:

Säger du samma om det är en man som är kär i en kvinnlig kollega?
  • Anonym (7)

Vad spännande. Men vad är det som håller dig tillbaka TS? Att det är en crush på arbetsplatsen? Att någon av er har ett förhållande? Att det är just är en kvinna du känner för? 

• Postman
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-07-02 07:18:01 följande:
    Haha precis.
  • Postman

Njae det behöver inte betyda att hon är sugen på dig utan bara har funnit en god kollega. Hur som helst så om det nu är som du tror så får du väl ta chansen att bjuda ut henne. Tror du snabbt lär märka om intresse finns från hennes sida eller ej.

Skulle det nu inte vara några besvarade känslor från henne riskerar du förstås att även sabba er jobbrelation men det är bara du själv som kan avgöra om det är värt att sätta allt på sin spets.

• Anonym (...)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-07-02 07:18:01 följande:
    Ja, såklart.
  • Anonym (Lena)

Tack alla för era svar! Har försökt att svara på varje svar men det funkar inte när jag trycker på citera så jag skriver här istället.

Det som håller mig är att jag är gift, inga barn. Min man är ändå väldigt öppen, kanske låter konstigt för er men han skulle inte ha något emot att jag umgicks med henne bara jag inte går hela vägen. Snälla döm inte honom för att han är öppen och kan vara förstående, han har aldrig varit den svartsjuka typen och tror att det är annorlunda för honom att det är en kvinna jag har känslor för inte en man. Jag har aldrig varit otrogen och det har han inte heller varit. 

@ocdmänniska jag vet inte om hon gillar kvinnor vi har aldrig haft tillfälle att prata om relationer. Jag har försökt att ta reda på det via hennes FB men står inget. Vi är inte vänner på FB än så jag får inte så mkt info. Hon la dock till mig på LinkedIn men jag har inte pratat med henne där eller något.

@postman tror verkligen inte att det handlar om att hon hittat en god kollega. Jag kan se henne stå och stirra på mig med ett leende väldigt många gånger. Men ja du har rätt vi borde gå ut.

Jag får bara en stark känsla att antingen är hon bi eller bara inte kommit ut än. 

Jag vågar dock inte bjuda ut henne på aw vill att det ska först vara ett gäng och att vi båda är där.

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Lena) skrev 2022-07-03 09:40:59 följande:

Tack alla för era svar! Har försökt att svara på varje svar men det funkar inte när jag trycker på citera så jag skriver här istället.

Det som håller mig är att jag är gift, inga barn. 

Lite off topic, men jag är nyfiken på vad du tycker om det här.

Om en man som är singel blir kär i en kvinnlig kollega, som också är singel, tycker du att han kan fundera lite som du gör? Att han skulle vilja träffa henne?
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-07-03 10:42:52 följande:
    Lite off topic, men jag är nyfiken på vad du tycker om det här.

Om en man som är singel blir kär i en kvinnlig kollega, som också är singel, tycker du att han kan fundera lite som du gör? Att han skulle vilja träffa henne?
    Ja det tycker jag definitivt. Så länge båda är med på det och är diskreta och det inte påverkar deras arbetsuppgifter eller omgivningen negativt. 

Hon som jag nämnde kommer inte att jobba med mig utan snart på en annan avdelning inom kort. Vilket jag tycker är väldigt skönt. Svårare när man jobbar ihop och inleder nåt. Men det är många på jobbet som träffade din man/fru på jobbet. Många är sambos.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Lena) skrev 2022-07-03 10:56:57 följande:
    Ja det tycker jag definitivt. Så länge båda är med på det och är diskreta och det inte påverkar deras arbetsuppgifter eller omgivningen negativt. 

Hon som jag nämnde kommer inte att jobba med mig utan snart på en annan avdelning inom kort. Vilket jag tycker är väldigt skönt. Svårare när man jobbar ihop och inleder nåt. Men det är många på jobbet som träffade din man/fru på jobbet. Många är sambos.
    Jag har läst och skrivit om sånt här i 5 år. Läst på detta forumet och andra, även utländska.
    Det jag har sett är att dom flesta kvinnor dömer män som är intresserade av kvinnliga kollegor. Även om båda är singlar. Kvinnor är på jobbet för att jobba. Inget annat.

När kvinnor själva är intresserade av en kollega så är det mer ok, även om båda inte är singlar.

Vad tycker du om när en man är intresserad av en kvinna på jobbet, men dom är inte kollegor? Ses ofta, men jobbar alltså inte tillsammans.
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-07-03 11:10:33 följande:
    Jag har läst och skrivit om sånt här i 5 år. Läst på detta forumet och andra, även utländska.
    Det jag har sett är att dom flesta kvinnor dömer män som är intresserade av kvinnliga kollegor. Även om båda är singlar. Kvinnor är på jobbet för att jobba. Inget annat.

När kvinnor själva är intresserade av en kollega så är det mer ok, även om båda inte är singlar.

Vad tycker du om när en man är intresserad av en kvinna på jobbet, men dom är inte kollegor? Ses ofta, men jobbar alltså inte tillsammans.
    Jag ser inget fel på det! Kärlek som kärlek. Jag skulle aldrig dömma män som är intresserade av kvinnliga kollegor. Det handlar inte om könet utan att båda är med på det. Jag förväxlar inte detta med att trakassera nån. Det är två skilda ämnen och i detta fall handlar det att båda ses. Som sagt många på mitt jobb som är ihop 
Svar på tråden Kär i min kvinnliga kollega