• Tigris

Beställa billig smörgåstårta i Stockholm?

Vi ska ha dop i mitten av oktober. Eftersom vi har stor släkt kommer det komma ca 60 personer på dopet. Vi tänkte då beställa smörgåstårta men det verkar vara dyrt. Är det någon som har tips på något billigt ställe? Gärna i västerort!

• Svar på tråden Beställa billig smörgåstårta i Stockholm?
  • FruSöderström

om ni vill ha det billigt så gör egna, det tar inte så himla lång tid om man hjälps åt några stycken...att beställa ÄR dyrt, tyvärr!

• jeannette

när jag skulle presentera desty till våra kompisar så bestämde vi "öppet hus"
    o de kunde komma o fika
    vi bestämde sött o smörgåstårta vi skulle köpa tykte vi
    men när vi börja att leta efter en billig ställe där de ska sälja smörgåstårta så leta o letade o letade vi o ingenstans i stockholm säljer de de billig överallt 50kr per bit!!
    så vi köpte 2 sött tårta
    p o vi for på willys o köpte det som behövdes för att göra gjorde 2 smörgostårta ena av lax,kaviar,räkor,tunnfisk den andra blandad men med skinka leverspastej italjenskröra osv de blev jätte stora allt gick på 500kr men då hade jag kvar äg tomater kavi

• Kajsan

Tigris

Såg att du bodde i Kälvesta.
    Björnbodahallen är ju kända för att ha den absolut godaste smörgåstårtan.
    Men dyrt är det nog oavsett vart du köper.
    Det är ju lätt som en plätt att göra egen!

• Bea78

Mitt tips är åxo att göra själv. Jag gör alltid smörgåstårtorna själv.

När sonen döptes så kom ca 45-50 gäster o jag slängde ihop 3 sm-tårtor. Mycket godare än dom man köper.

Lycka till!

/Bea

• vivianne

Kolla in restaurangskolorna (gymnasium). Jag har god erfarenhet av deras mat från andra städer. Brukar vara både billig och god.

Jag sökte på nätet och hittade den här, men det kanske finns fler (är inte stockholmare själv)
    www.hog.edu.stockholm.se/index.htm

• Kelite

Om du inte vill göra smörgåstårta utan köpa så är de ganska billiga på ICA Globen.

• Bea78

Kajsan:

Det är en riktig delikatess..ha ha.

Tänkte inte på att det är förkortning på det ju....hi hi.

• Tigris

Tack för era svar....får fundera på att kavla upp armarna och göra en själv eller välja något annat

Svar på tråden Beställa billig smörgåstårta i Stockholm?