• Anonym (hm)

Vilka bindor har bäst uppsugningsförmåga?

Jag är en snart 40-årig kvinna som alltid har haft väldigt rikliga menstruationer. Jag undrar vilka bindor som är bäst.

Jag vill inte ha en diskussion kring alternativa skydd eftersom de inte fungerar och jag är heller inte intresserad av att prova något annat än bindor. Anledningen till det vill jag inte gå in på.

När jag var i 25-årsåldern så insåg jag att Always night var bäst. De bytte namn sedan och fungerar hyfsat. Always har hittills varit bäst. Libresse har inte alls fungerat tills nu, då jag råkade få tag i ett litet paket orange bindor som enligt markeringen var "en droppe." Trots min rikliga mens och trots att jag körde libress (som jag har provat många gånger med katastrofalt resultat) så insåg jag efter ett tag att de här bindorna fungerade bättre än Always. Kanske har libresse gått om Always ultra och night? (Jag har tidigare provar flera libresse, då min man köper fel iband, men de har inte fungerat alls. De här som han råkade köpa nu, med en droppe, var bättre än de med tre droppar - iofs var jag tvungen att byta ofta men de läckte i alla fall inte alls.)

Vilka är de bästa bindorna för riklig mens? Jag vill inte ha stora "blöjor" (de läcker ändå när jag rör mig) utan jag undrar vilka som har bäst uppsugningsförmåga.

• Svar på tråden Vilka bindor har bäst uppsugningsförmåga?
  • Anonym (Tyg)

Jag använder tygbindor. Sydda som trosor med ett lager av gamla, utdömda kökshanddukar eller lakan i grenen. Det är helt ärligt bäst och bekvämast och suget upp jättebra utan läckage. Men det måste vara äldre, slitet tyg, nytt tyg/frotté funkar sämre. Jag erkkänner att denna kunskap kommer av ett panikval I en fattig period när det jag hade var ett påslakan förpassa till trashögen och några säkerhetsnålar. Trots att jag annars brukar läcka både fram, bak och sidledes med långa engångsbindor så räckte det här att bara täcka grenen i trosan. Och efter en stund glömde jag helt av att jag hade dem där. Efter det, när jag hade lite mer pengar igen så sydde jag ett gäng tygbindor. 

Vad gäller engångsbindor så föredrar jag Libress nattbindor med extra vingar baktill.  De är ok. Gillade always förut men de har blivit sämre. Libress kan jag i alla fall nyss i utan katastrof. 

• Gameofthrones

Jag gillar Always bindor övwth. Nattbindor har olis 1 på längd och bredden. 1-5det kan finnas större. Mina första mensdagar är åt helsike för jobbiga. Har nr 5.
    Det finns matbutiker som har det men de är oftast stormarknader. Här är ett tips iallafall.

www.apotea.se/always-ultra-secure-night-extra-s5-14-st

• Gameofthrones

Ursäkta stavfel. Man har för bråttom. 

• Anonym (Anna)

Både jag och min dotter använder Always InstantDry. råkade köp fel always nån gång och de var inte alls lika bra 

• Anonym (Anna)
    Anonym (Anna) skrev 2022-07-03 18:23:08 följande:

Både jag och min dotter använder Always InstantDry. råkade köp fel always nån gång och de var inte alls lika bra 

Glömde skriva att de finns i olika storlekar (droppar på framsidan man kan gå efter) brukar variera mellan 2-3 droppar. 
  • Anonym (Imsewimse)

Har också riklig mens sedan jag började använda spiral.
    Har köpt tygbindor från Imse Wimse. De knäpps runt trosorna och finns i tre längder.
    Den som heter Active tycker jag är bekvämare än deras ?vanliga? som känns lite klumpigare.
    Tycker att de suger upp betydligt bättre än alla engångsbindor jag provat. Inga fläckar på lakanen längre!

Svar på tråden Vilka bindor har bäst uppsugningsförmåga?