• inezin83

    Vilket -rid namn finast?

    Vilket av dessa -rid namn är finast? Hur associerar ni dessa namn?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket -rid namn finast?
  • Magical

    Astrid blir ju Astrid Lindgren. Inget fel i det, men det är enda associationen jag kommer på. 

    Sigrid tycker jag är gulligare, tänker på Beppes Godnattsagor och dockan Sigrid. 

    Ingrid är väl ett prinsessnamn. 

    Om jag hade valt, hade jag tagit Sigrid. 

  • fluu

    1. Astrid - favvonamn alla kategorier.
    2. Ingrid - så vacker, har allt.
    3. Sigrid- rejält och ståtligt i sig, men alla Sigrid jag känner kallas "Sigge", vilket jag ogillar. 


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Maymom

    Astrid och Ingrid är superfina, har svårt att välja mellan dem. De och Estrid är några av mina favoritnamn.
    sigrid är också fint, känns lite gulligare, Astrid och Ingrid är vackrare.


     

  • Xenia

    Fina fornnordiska namn alla tre. Jag röstade på Ingrid, helt enkelt för att det var det "ljusaste" namnet. Associerar det med Ingrid Bergman, iofs inte en helt sympatisk person men vacker. Idag ovanligast av de tre namnen.

    Astrid associerar jag dels med Astrid Lindgren, dels med "prinsessan Astrid".

    Sigrid associerar jag dels med den grymma Sigrid Storråda, dels med Kristin Lavransdotter (författaren var Sigrid Undset). Gillar egentligen kortformen Siri bättre.

  • trollhona

    Alla tre är jättefina. Svårt att välja mellan dem. Men min röst föll ändå på Astrid, ståtligt och fungerar överallt, tänker på Astrid Lindgren som de flesta känner till.

Svar på tråden Vilket -rid namn finast?