• Um Hamza

    Inga rörelser v 19?

    Är nu i v 19 (18+5) Och kan inte säga att jag känt bebisen så att jag kan säga "Där var den!" Utan vid något enstaka tillfälle har det kännts något, ytters svagt, som lika gärna kan vara en tarmrörelse. Detta blir mitt fjärde barn. Jag kan inte alls minnas att jag väntade såhär länge på att känna något innan, synd att jag inte skrev upp! Men å andra sidan har jag haft ett missfall i v 14 däremellan som tärt sönder mitt psyke, och jag kan inte glädjas i den här graviditeten riktigt. Min sambo sa igår att han bett om ledigt för rul men inte fått det, fick han veta i torsdags. Han har sagt innan att jag tar bara ut komp, så jag räknade väl lite med honom. Nu velar jag mellan att tvinga med en kompis eller avboka, det är imorgon. Jag kan bara inte tänka mig att sitta där ensam och titta på mitt döda barn. Mun sambo har sagt flera gånger att han känt bebisen, vilket nästan bata göra mig mer frustrerad, hur skulle han kunna känna men inte jag? Jag är större nu, så han säger att det är därför. Tiöl slut sa jag att om det är dött sen flera veckor då kommer jag ju vara besviken på dig, att du sagt att du känt den och att du inte är där. Det blev han jätteledsen för. Och ja, det var elakt sagt, men han kan inte heller säga att han känner en massa för att lugna mig. Jag skulle vilja ha klar och tydlig statistik på hur vanligt det är att bebisen dör så här sent, hur vanligt det är att inte känna rörelser osv. Men hittar inget som kan lugna mig. Jag har sett den på kub och allt såg bra ut, ändå håller jag på såhär. Så trött på mig själv!! 

  • Svar på tråden Inga rörelser v 19?
  • MagganTop

    Alla barn och graviditeter är olika. Det är först i v 24 som man bör känna fosterrörelser varje dag

  • Um Hamza

    Ja, jag får försöka lugna mig med det. Om jag bara kände minsta lilla skulle jag vara mycket tryggare

  • Um Hamza
    MagganTop skrev 2022-07-03 10:05:49 följande:

    Lycka till i imorgon och hoppas det kan lugna din oro // Hjärta


    Tack så mycket! 
  • Söndag

    Jag är gravid i vecka 31 med moderkakan fram, känner min bebis otäckt lite. Så förstår dig! 

  • Um Hamza
    Söndag skrev 2022-07-03 19:15:35 följande:

    Jag är gravid i vecka 31 med moderkakan fram, känner min bebis otäckt lite. Så förstår dig! 


    Det låter jobbigt! Nu idag hade jag turen att känna lite, sån lättnad inför imorgon! Hoppas du snart känner mer ju mer den växer! 
  • Emmo77

    Gravid v 21, 3:e barnet och precis börjat känna bebis ( tror iallafall det är bebis) och då har jag moderkakan bakvägg. Inget ovanligt att man inte känt något när det är dqgs för rul. Med första barnet hade jag knappt ens någon mage alls och kände inget då heller. 
    Känner igen din oro, ta med en god vän eller någon annan som du känner dig trygg med. 

  • Lamoureuse

    Det kan vara så att du har moderkskam i framväg då brukar man inte känna av bebis ordentligt förrän man kommer i v 25 typ. Glöm inte heller att alla graviditeter är annorlunda 

  • Um Hamza

    Det gick bra vad gäller barnet, han var pigg och som han skulle :) Tyvärr fick jag veta att moderkakan låg både i framvägg och långt ned, så jag ska göra ett extra ultraljud i v 32. Det var väl inte så kul kanske, att få en ny grej att noja över. 

Svar på tråden Inga rörelser v 19?