• Millooo123

    Likadana test men olika svar, trots 5 dygn senare.

    Plussade ett positivt RFSU-test med ett svagt plus för ca 5 dagar sen men så gjorde jag ett till likadant idag men inget positivt resultat? Hur kommer det sig? 
    Testade första gången 9 dagar innan min beräknade mens och då fick jag ett ljusrött svagt streck som visade graviditet men nu tänkte jag att det borde blivit starkare rött men inget alls? Både Testerna gjorde jag INTE på morgonurin utan vid lunch-tid. 
    Kan likadana test fungera olika trots samma sort?


    Förvirrad
  • Svar på tråden Likadana test men olika svar, trots 5 dygn senare.
  • Anonym (Förvirrad)

    Ska ha min mens om ca 4 dagar och man tycker att ett likadant test som för 9 dagar sen borde visat samma OM INTE STARKARE plus. Googlade på RFSU testen och dom menar på att får du 2 streck på stickan oavsett hur svagt ljusrött det är så är du gravid. Men nu? Närmare mensen än sist men inget plus? 

  • Anonym (Förvirrad)

    Någon som vart med om liknande? Och vad kan det bero på att det andra tester närmare in på beräknad mens dessutom inte visar positivt? 

  • Anonym (Oishii)

    Samma har hänt mig ett par ggr, ägget har då inte fäst ordentligt och mensen har kommit som vanligt. 

  • Anonym (T)

    Varför testar du nio dagar innan mens ? Känns ju meningslöst. Förmodligen va det ett spökstreck du fick första gången . Du är inte gravid. Då hade hcg ökat.

  • Anonym (Q)

    Då har du tyvärr fått en ?kemisk graviditet?, med andra ord ett väldigt tidigt missfall.

  • Jag är bara jag

    9 dagar före mens om man har 14 dagars lutealfas kan man inte ens få plus. Embryot fäster som tidigast den dagen så det finns inget hcg än. Det är alltid bäst vänta med test till själva BIM-dagen för då är resultatet mer pålitligt. Dock finns det alltid hopp så länge mensen inte kommit för vissa få får inte plus förrän nån dag efter BIM.

Svar på tråden Likadana test men olika svar, trots 5 dygn senare.