• Anonym (Ts)

Män som stirrar på gymmet

Hej, hittar ingen bra kategori för detta ämnet så den får vara här. 

Jag går som många andra till gymmet och det är ett visst problem med detta stirrandet ifrån män. Det finns flera varianter av stirrandet, bland annat stanna upp och bara stå rakt upp och ner och stirra och slutar inte förrän jag går därifrån och ibland stirrar de, går och gör nåt annat, för att sen komma tillbaka och stirra lite till. 

jag är kvinna och andra kvinnor stirrar inte på mig på detta sätt utan enbart män. 

Frågan är då, vad får er män att stirra rakt upp och ner och glömma helt alla sociala koder?

• Svar på tråden Män som stirrar på gymmet
  • Anonym (I)

1. Byt till ett dyrare gym. Det brukar resultera i att man slipper såna. 
    2. Fråga vad dom stirrar på? Be dom sluta. 
    3. Säg till personalen om det ej upphör. 

• Tecum

Det låter märkligt, närmast dysfunktionellt. Inget jag hört någon kvinna nämna. Är det möjligen invandrarmän som gör så?

• Anonym (Ts)

De är helsvenskar faktiskt. Tycker inte ursprung har något med saken att göra. 

Tecum skrev 2022-07-03 21:03:32 följande:

Det låter märkligt, närmast dysfunktionellt. Inget jag hört någon kvinna nämna. Är det möjligen invandrarmän som gör så?

• Anonym (Ts)

1. Går redan på ett av de dyraste.
    2. jag vill inte skapa en scen på gymmet bland alla människor.
    3. De kommer nog inte att kunna hjälpa till så mycket och det är svårt att bli taget seriöst på sånna här saker. 

Anonym (I) skrev 2022-07-03 20:22:07 följande:

1. Byt till ett dyrare gym. Det brukar resultera i att man slipper såna. 
    2. Fråga vad dom stirrar på? Be dom sluta. 
    3. Säg till personalen om det ej upphör.

• Anonym (e)
    Tecum skrev 2022-07-03 21:03:32 följande:

Imponerad av att du missat den debatten. Sååå många väljer att träna i speciella tjejdelar av gym för att slippa män.
  • Tecum
    Anonym (Ts) skrev 2022-07-03 21:18:36 följande:

Man ska inte bortse från att saker fungerar olika i olika kulturer. 

Svenska män kollar gärna på kvinnor, men gör det mer försiktigt, sneglar och låter blicken vandra över andra saker samtidigt. Att råstirra är väldigt osvenskt i alla sammanhang, inte alls "lagom". 
  • Tecum
    Anonym (e) skrev 2022-07-03 21:27:36 följande:
    Imponerad av att du missat den debatten. Sååå många väljer att träna i speciella tjejdelar av gym för att slippa män.
    Beror nog på att jag är från en liten ort och där har inte gymmen utrymme nog eller ekonomi nog att ha olika avdelningar. 
    Och männen är artigare och inte så påträngande med sitt tittande.
  • Anonym (Nfnf)

Det är likadant för mig. Tyvärr tror jag att de glor för jag är ful. Dåligt självförtroende.

• Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ts) skrev 2022-07-03 21:18:36 följande:

Samma här, mest svenskar 
Svar på tråden Män som stirrar på gymmet