• Livet är en strid

    Jag mår inte bra!

    Hej jag är en man på 44 som nyligen fått i mitt ansikte att man sambo ska lämna mig efter 15år.
    Vi har två gemensamma barn.
    Detta är absolut det tyngsta som har hänt mig i hela mitt liv, då har jag ändå lite på det cv.t redan.
    Till saken hör oxå att jag ska bo med henne i 2 månader till, tills hon får sin nya lägenhet.
    Har redan bott ihop ca 1,5 efter beskedet.
    Jag är arg, besviken o ledsen om vart annat o jag kan inte hantera detta.

    Från ingenstans har hon blivit så kaxig o bryr sig bara om sig själv o sina värderingar.
    Redan tagit av sig ringen, börja klä sig mer utmande, så jävla bekräftelse kåt,ytlig
    Jag blir galen på detta, och jag mår så sjukt dåligt o vet inte vart jag ska ta vägen.Har inte massa vänner som trösta mig, är av arten som tycker det är rätt skönt att inte ha massa vänner som man måste passa upp på hela tiden.Hjälp mig!
    Har fokuserat helt på mina barn o familj.

  • Svar på tråden Jag mår inte bra!
  • Gameofthrones
    Livet är en strid skrev 2022-07-04 15:20:14 följande:
    Jag mår inte bra!

    Hej jag är en man på 44 som nyligen fått i mitt ansikte att man sambo ska lämna mig efter 15år.
    Vi har två gemensamma barn.
    Detta är absolut det tyngsta som har hänt mig i hela mitt liv, då har jag ändå lite på det cv.t redan.
    Till saken hör oxå att jag ska bo med henne i 2 månader till, tills hon får sin nya lägenhet.
    Har redan bott ihop ca 1,5 efter beskedet.
    Jag är arg, besviken o ledsen om vart annat o jag kan inte hantera detta.

    Från ingenstans har hon blivit så kaxig o bryr sig bara om sig själv o sina värderingar.
    Redan tagit av sig ringen, börja klä sig mer utmande, så jävla bekräftelse kåt,ytlig
    Jag blir galen på detta, och jag mår så sjukt dåligt o vet inte vart jag ska ta vägen.Har inte massa vänner som trösta mig, är av arten som tycker det är rätt skönt att inte ha massa vänner som man måste passa upp på hela tiden.Hjälp mig!
    Har fokuserat helt på mina barn o familj.


    Det så endel kvinnor brukar göra. Men det är väldigt fel att göra så hemma när man bor under samma tak. Klä sig utmanande kläder kan man göra i sin egen lägenhet.

    Men tänk såhär du kommer mig vinna på det här när du beter dig vuxet. Tar hand om barn/en. Även om det känns jobbigt nu så är det den som beter sig vuxet vinner tillslut. Oavsett vad den än gäller. 

    Hon är förmodligen kåt, ja. Nytt sex, ny partner eventuellt ny familj. 

    Hon har fortfarande ansvar för sina barn. Se till att inte ha allt ansvar bara för att hon har gått en frihet. Det är no, no i mina öron. 
  • Livet är en strid

    Tack kloka ord, man kan säga att hon beter sig inte jätte illa men ändå.
    Hon sa tex till mig igår att du är inte min längre så jag gör vad jag vill o klär mig hur jag vill.
    Jag påpekade att man som 36årig mamma inte beh klä sig som ett leder o visa magen osv.
    Hon har förvisso kropp, men jag anser inte att man klär sig så när man är 36år o har två barn.
    Och ännu mindre gör man det i läget vi befinner oss i nu, innan så har hon klätt sig hyfsat anständigt.
    Men sen beskedet så äre hela tiden korta kjolar,klänningar,genomskinliga kläder så man ser trosor, pattar osv.
    Nej jag är inte svartsjuk, jag bara tycker att man ska vara mer anständig o klä sig bättre.
    Det finns kjol o så finns det kjol om vi säger så, man behöver inte klä sig som en fjortis när man är 36år.
    Sen ska kan laga all mat till barna o henne tills hon drar, jag har förvisso skött det i 15år men nu känns det inte kul att beh slava åt henne, hon hjälper ju ens inte till, kan inte ens erbjuda att hacka sallad eller duka.
    Nu har hon tagit av sig ringen oxå ,varför så bråttom med det, jag fattar inte.
    Det är respektlöst, tycker hon pissar på hela vårat förhållande vi haft o allt vi gjort i 15år.
    Det känns så fruktansvärt tungt, jag känner helst för att bara dö om jag ska vara helt ärlig.
    Hon är ingen dålig mamma men vi har sjukt olika sätt att se saker på.
    Hon skämmer bort o säger ja till nästan allt, medan jag då får va den dumma som faktiskt sätter regler, säger nej till saker osv.
    Men det är ju sak samma nu, nu ska hon dra o hon bara går här o väntar på att få lämna mig.
    Det känns extremt extremt tungt, jag älskar henne och jag får panik när jag tänker på att vara själv hela dagarna ,tomt i sängen,inget att göra saker med längre.
    Känner mig ensammast på jorden just nu.
    Har panik, jag vet att hon kommer börja springa på aw, ränna runt o köpa kläder som hon aldrig and förut, klä sig som hon ej gjort förut, förmodligen skriva och umgås med massa män oxå o antagligen göra annat oxå.
    Blir sååååå ledsen o gråter ihjäl mig av detta, kan inte hantera detta som sagt

  • Anonym (e)
    Livet är en strid skrev 2022-07-04 15:42:37 följande:

    Tack kloka ord, man kan säga att hon beter sig inte jätte illa men ändå.
    Hon sa tex till mig igår att du är inte min längre så jag gör vad jag vill o klär mig hur jag vill.
    Jag påpekade att man som 36årig mamma inte beh klä sig som ett leder o visa magen osv.
    Hon har förvisso kropp, men jag anser inte att man klär sig så när man är 36år o har två barn.
    Och ännu mindre gör man det i läget vi befinner oss i nu, innan så har hon klätt sig hyfsat anständigt.
    Men sen beskedet så äre hela tiden korta kjolar,klänningar,genomskinliga kläder så man ser trosor, pattar osv.
    Nej jag är inte svartsjuk, jag bara tycker att man ska vara mer anständig o klä sig bättre.


    Om någon säger till en att man ser ut som ett luder är det inte en ny åsikt. Bara en sån sak att faktiskt säga det...


    Troligtvis en del av er dysfunktionella dynamik som hon inte längre vill vara med i.

  • SaraL77

    Förstår fullt ut varför hon lämnar dig. Du ska ge fan i att vädra dina unkna åsikter inför henne och era barn och istället börja tänka på dig själv och dina tillkortakommanden. 

  • exandthecity

    TS: tror inte att stora textmassor på ett forum kommer att vara lösningen på ditt mående. Tänk också på att anything you post on FL can and will be used against you..

  • Gameofthrones
    SaraL77 skrev 2022-07-04 16:00:31 följande:

    Förstår fullt ut varför hon lämnar dig. Du ska ge fan i att vädra dina unkna åsikter inför henne och era barn och istället börja tänka på dig själv och dina tillkortakommanden. 


    Skriver du likadant till en kvinna i samma situation? 
  • Jessjo059

    Been there, done that. Skiljt mig och fortfarande bott ihop alltså. Det funkar inte ????

    TS. Hon går vidare, gör det du också. Just nu stör du dig bara på henne och hon förmodligen på dig. 

    Det kommer en tid (förhoppningsvis) när ni kan bli vänner igen. Men då kan ni absolut INTE bo tillsammans. Någon av er måste på något sätt lämna boet nu! 

  • Anonym (M)

    Jag förstår du du känner TS och det är alltid tråkigt när det är inte är ett gemensamt beslut.
    Men försök sluta se dig som ett offer, man får tänka och ha i beräkningarna att det kan bli som det blev för er. 
    Man står sig själv alltid närmast, prioritera dig själv. Lägg inte mer tid på henne. Klipp bandet, tänk på annat. Gör något som du mår bra av.

  • Gameofthrones
    Livet är en strid skrev 2022-07-04 15:42:37 följande:

    Tack kloka ord, man kan säga att hon beter sig inte jätte illa men ändå.
    Hon sa tex till mig igår att du är inte min längre så jag gör vad jag vill o klär mig hur jag vill.
    Jag påpekade att man som 36årig mamma inte beh klä sig som ett leder o visa magen osv.
    Hon har förvisso kropp, men jag anser inte att man klär sig så när man är 36år o har två barn.
    Och ännu mindre gör man det i läget vi befinner oss i nu, innan så har hon klätt sig hyfsat anständigt.
    Men sen beskedet så äre hela tiden korta kjolar,klänningar,genomskinliga kläder så man ser trosor, pattar osv.
    Nej jag är inte svartsjuk, jag bara tycker att man ska vara mer anständig o klä sig bättre.
    Det finns kjol o så finns det kjol om vi säger så, man behöver inte klä sig som en fjortis när man är 36år.
    Sen ska kan laga all mat till barna o henne tills hon drar, jag har förvisso skött det i 15år men nu känns det inte kul att beh slava åt henne, hon hjälper ju ens inte till, kan inte ens erbjuda att hacka sallad eller duka.
    Nu har hon tagit av sig ringen oxå ,varför så bråttom med det, jag fattar inte.
    Det är respektlöst, tycker hon pissar på hela vårat förhållande vi haft o allt vi gjort i 15år.
    Det känns så fruktansvärt tungt, jag känner helst för att bara dö om jag ska vara helt ärlig.
    Hon är ingen dålig mamma men vi har sjukt olika sätt att se saker på.
    Hon skämmer bort o säger ja till nästan allt, medan jag då får va den dumma som faktiskt sätter regler, säger nej till saker osv.
    Men det är ju sak samma nu, nu ska hon dra o hon bara går här o väntar på att få lämna mig.
    Det känns extremt extremt tungt, jag älskar henne och jag får panik när jag tänker på att vara själv hela dagarna ,tomt i sängen,inget att göra saker med längre.
    Känner mig ensammast på jorden just nu.
    Har panik, jag vet att hon kommer börja springa på aw, ränna runt o köpa kläder som hon aldrig and förut, klä sig som hon ej gjort förut, förmodligen skriva och umgås med massa män oxå o antagligen göra annat oxå.
    Blir sååååå ledsen o gråter ihjäl mig av detta, kan inte hantera detta som sagt


    Jag tror att hon är i en skilsmässofas. (hon har väl hållt denna inom sig ett tag)

    Jag tror att hon är i en sådan frihet att göra som man vill. 

    Vet du vad sköt ditt hon sköter sitt. 

    Man har sin klädstil oavsett tillsammans eller separerade. 

    Men förstår dig om klädsel. Man ska klä sig mer klass. Jag kommer att alltid hå fina klänningar Christian Louboutin skor, klänningar med klass oavsett färga håret etc etc. Så har jag nog sett ut i alla år. Färgstark. 
Svar på tråden Jag mår inte bra!