• callcarmaa

    Orolig för hennes videos

    Hej, har en 13 åring tjej hemma som lägger upp "vuxenvideos" på Tiktok.
    Hur jag vet detta är för att hon ibland av misstag tar skärmdumpar som hamnar bland fotona, vilket hon glömer bort.. 

    Att hon vill vara vuxen, och klär sig kaxigt, är en sak, men hon röker på vissa bilder, och även om jag själv var rätt stökig emellanåt som barn, så känns det tungt att se henna röka som trettonåring.

    Dessutom hittar ja emellanåt cigaretter i hennes byxor, men då är det självklart aldrig hennes utan någon vän som har lagt dit cigaretterna för att busa...

    Jag vill konfronter henne om hennes rökning, men vill inte avslöja att jag sett på hennes bilder. Hur gör jag?

  • Svar på tråden Orolig för hennes videos
  • urba

    13 år..du är hennes förälder och verkar vara rädd för henne då du frågar här hur du ska göra. Själv hade jag inte accepterat rökning eller dessa videos. Inte konstigt att tjejer växer upp och mår dåligt när de har noll vägledning, inga gränser satta, ingen respekt för sina föräldrar. Varför skaffar folk barn? För att bli rädda för dem i tonåren när de inte är gulliga längre? Tragiskt. 

  • callcarmaa

    Urba - hon är mitt bonusbarn sedan 6 månader tillbaka, och ja, jag har noll koll på barn då jag själv aldrig har velat skaffa biologiska barn.

    För mig är det ok att lägga ut kaxiga videos - jag var ju själv rätt stökig som barn, och ville visa hela världen hur vuxen jag var. Vad jag vill är att kunna tala med henne utan att hon inser att jag snokar. Ibland går det skitbra, och hon berättar spontant en hel del och sitt liv, men sedan är det som att hon återigen ser mig som en gammal snubbe, vilket jag ju är *L*

    Men du Urba som verkar vara en otroligt bra föräldrer, kan säkert komma med många bra tips hur man rättfärdigar att man har sett på ungarnas videos...

  • Fiona M
    callcarmaa skrev 2022-07-06 07:22:38 följande:

    Urba - hon är mitt bonusbarn sedan 6 månader tillbaka, och ja, jag har noll koll på barn då jag själv aldrig har velat skaffa biologiska barn.

    För mig är det ok att lägga ut kaxiga videos - jag var ju själv rätt stökig som barn, och ville visa hela världen hur vuxen jag var. Vad jag vill är att kunna tala med henne utan att hon inser att jag snokar. Ibland går det skitbra, och hon berättar spontant en hel del och sitt liv, men sedan är det som att hon återigen ser mig som en gammal snubbe, vilket jag ju är *L*

    Men du Urba som verkar vara en otroligt bra föräldrer, kan säkert komma med många bra tips hur man rättfärdigar att man har sett på ungarnas videos...


    Vad gör pappan då? Det är i första hand hans gränser som gäller, och han som får prata med barnet om syftet med dess.
  • Mortiscia80

    Självklart ska du konfrontera henne ang. hennes videos och om rökningen. Förklara att du inte är så dum att du går på att det är en "kompis" cigaretter. Sedan tar du av henne telefonen och månadspengen för ungefär ett halvår framöver. Om hon vill ha något så kan du köpa det åt henne under den tiden.

  • Mortiscia80

    Aha, ser nu att det inte är din dotter..... I så fall är det svårare, du måste prata med pappan och hoppas på att han tar tag i det istället.

Svar på tråden Orolig för hennes videos